reklama

Największa estakada na S19 powstaje w Nienadówce. Potrzeba 349 betonowozów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA

Największa estakada na S19 powstaje w Nienadówce. Potrzeba 349 betonowozów - Zdjęcie główne

156 metrów betonu i stali. Tak powstaje nowa estakada w Nienadówce | foto GDDKiA

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościNowa estakada na trasie S19 w Nienadówce będzie imponującą konstrukcją. Do jej budowy wykonawcy wykorzystają ponad 560 tysięcy kilogramów stali oraz prawie 2800 metrów sześciennych betonu. Konstrukcja powstanie zaledwie 30 metrów od zabytkowego kościoła.
reklama

Rozbudowa drogi ekspresowej S19 między węzłami Sokołów Małopolski Północ i Jasionka nabiera tempa. Firma Strabag realizuje ten projekt za kwotę ponad 272 milionów złotych. Budowa estakady w Nienadówce stanowi duże wyzwanie dla wykonawców.

Estakada biegnie częściowo nad czterowlotowym skrzyżowaniem dróg: wojewódzkiej, powiatowej i gminnej. Istotnym więc było w tym miejscu wprowadzenie takiej organizacji ruchu, która pozwoli utrzymać ruch lokalny w trakcie prowadzenia robót. Sąsiedztwo zarówno kościoła jak i skrzyżowania stanowi duże ograniczenie dla robót budowlanych i zastosowanych technologii. Jest to ogromne wyzwanie dla wykonawcy, który prowadzi roboty budowlane pod ruchem

reklama

- mówi Joanna Raus, rzecznik rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ze względu na bliskie sąsiedztwo zabytkowej świątyni wykonawcy nie mogą używać walców wibracyjnych. Nowa estakada w Nienadówce otrzyma przezroczysty ekran, dzięki któremu zabytkowy kościół pozostanie widoczny dla przejeżdżających.


fot. GDDKiA 

Trudne warunki techniczne i nowy standard 

Łącznie będzie ich 343 kolumny o długości od 5 do 16 m. Ich całkowita długość będzie wynosiła 3776 m. Roboty te powinny zakończyć się jeszcze w tym roku kalendarzowym, co pozwoli na rozpoczęcie robót ogólnobudowlanych dla budowy przyczółków i filarów pośrednich

reklama

- dodaje Raus.

Po zakończeniu wszystkich prac kierowcy będą mogli korzystać z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Droga otrzyma również pas awaryjny o szerokości 2,5 metra oraz pobocza. Zakończenie całej inwestycji zaplanowano na drugą połowę 2026 roku.

 

Kompleksowa rozbudowa trasy

Inwestycja obejmuje również budowę dwóch wiaduktów, z których jeden będzie służył jako przejście dla zwierząt średnich. Na trasie powstaną także dwa przejazdy gospodarcze. Wykonawca zbuduje cztery przejścia dla zwierząt średnich, cztery dla małych i osiem dla płazów. Zaplanowano również montaż ponad 2,7 kilometra ekranów akustycznych oraz budowę 18 zbiorników retencyjnych. MOP Stobierna w kierunku Lublina zostanie rozbudowany o stację paliw i obiekty gastronomiczno-handlowe.

reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo