reklama

Gigantyczny element mostu na Wiśle w Sandomierzu już został zamontowany

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA Kielce

Gigantyczny element mostu na Wiśle w Sandomierzu już został zamontowany - Zdjęcie główne

Rzut oka na most w Sandomierzu. | foto GDDKiA Kielce

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z SandomierzaTrwa budowa mostu na Wiśle w Sandomierzu. Przed nami jest już ostatni akord tej inwestycji. Wkrótce rozpocznie się montaż 150-metrowego elementu całej konstrukcji, a za firmą Intop realizacja ważnego punktu całej budowy.
reklama

Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie 2023 roku. Zaprojektowane elementy stalowej konstrukcji mostu w Sandomierzu produkowane są od połowy 2023 roku w wytwórni wykonawcy, firmy Intop z Tarnobrzega. Technologia montażu przewiduje ich scalanie częściowo w wytwórni i na placu budowy, a następnie na podporach pomocniczych i stałych. Montaż samej konstrukcji może potrwać do lipca 2024 roku.

Kolejne etapy prac to wykonanie płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu. Most będzie budowany do końca roku. W przyszłym roku wykonane zostanie włączenie mostu do układu komunikacyjnego miasta czyli istniejącej drogi krajowej numer 77 poprzez rondo i do projektowanej drogi wojewódzkiej poprzez wiadukt. Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. Ruch odbywał się będzie dwoma mostami – tym wybudowanym w 2011 roku i tym aktualnie realizowanym. To ważne szczególnie dla mieszkańców Tarnobrzega, którzy pracują w Sandomierzu.

reklama

Ostatnie zrealizowane zadanie to montaż blisko 100-metrowego elementu stalowej konstrukcji mostowej. Był on nasuwany na znajdującą się w wodzie podporę nurtową przez kilka dni. Skomplikowana i dokładnie monitorowana operacja, którą poprzedziły kilkutygodniowe przygotowania, trwała kilka dni. Kolos przemieszczał się dzięki czterem siłownikom, sześciu stalowym linom, specjalnym szynom przesuwnym i ślizgom na podporach pomocniczych. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo