Reklama

Okulista "zbada" przez telefon! NFZ wyjaśnia

Opublikowano:
Autor:

Okulista "zbada" przez telefon! NFZ wyjaśnia - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Pandemia koronawirusa sprawia, że na podstawie kolejnych zmian w służbie zdrowie można nakręcić niezłą komedię. Rusza bowiem porada okulistyczna przez... telefon!

Pamiętacie o kiju i parapecie w jednej z tarnobrzeskich przychodni. Powiatowy Szpital Specjalistyczny w Stalowej Woli, a dokładniej Poradnia Okulistyczna pozazdrościła "sławy" i właśnie ogłosiła, że okuliści będą udzielać teleporad!

Jest jednak nadzieja na spotkanie ze specjalistą "twarzą w twarz". O konieczności wizyty indywidualnej w Poradni decyduje lekarz po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Już wcześniej na zdalne leczenie przeszli specjaliści z diabetologii, kardiologii oraz chirurgii urazowo-ortopedycznej.


Czytaj także:


Narodowy Fundusz Zdrowia tak tłumaczy system telefonicznego kontaktu z lekarzami.

- Teleporada jest zalecaną formą pierwszego kontaktu z poradnią, lecz jest to jedynie forma „wstępna”, która może bądź powinna w uzasadnionych przypadkach zmienić się w formę wizyty osobistej. Część świadczeń w ramach ubezpieczenia może być udzielania w formie teleporad, lecz część zupełnie się do tego nie nadaje i nie ma w tym nic nietypowego. Przykładem niech będzie wizyta w stomatologa, której jedyną rozsądną wersją jest wizyta w gabinecie. Wielu pacjentów trafiających zaś do poradni okulistycznej to osoby z przewlekłymi schorzeniami takimi jak np. jaskra. Jeżeli nie mają oni dolegliwości i potrzebują jedynie wystawienia recepty – teleporada będzie w większości przypadków formą wystarczającą. Przepisanie kropli, które pacjent musi stosować stale również będzie dobrym przykładem, gdy pacjent nie musi pojawiać się w gabinecie osobiście korzystając z e-recepty.

- mówi Rafał Śliż, rzecznik prasowy Podkarpackiego Oddziału Narodowego Fundusz Zdrowia.

Teleporady, mimo że nie zawsze możliwe czy wskazane, w wielu przypadkach mogą być pomocne.

- Pacjentów, którzy spotkali się z odmową przyjęcia w gabinecie, wbrew ich potrzebom, zachęcamy do kontaktu z NFZ. Wyjaśnimy sprawę indywidualnie w każdym przypadku.

- kończy Rafał Śliż.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE