reklama

Kreatywna księgowość po podkarpacku. Przewoźnicy dostaną fortunę

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Łukasz Ożóg/materiały prasowe

Kreatywna księgowość po podkarpacku. Przewoźnicy dostaną fortunę - Zdjęcie główne

foto Łukasz Ożóg/materiały prasowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościUnijne prawo zabrania bezpośredniego dotowania linii lotniczych z publicznych pieniędzy, jednak podkarpackie instytucje znalazły sposób na ominięcie tego zakazu. Dzięki specjalnym przetargom na promocję regionu, trzy linie lotnicze otrzymają łącznie prawie 30 milionów złotych. Na czym polega ten mechanizm?
reklama

Ponieważ samorządy nie mogą przekazywać publicznych pieniędzy bezpośrednio liniom lotniczym, władze lokalne stworzyły system przetargów na promocję regionu. Polega to na tym, że przewoźnicy otrzymują wynagrodzenie za reklamowanie województwa w swoich kanałach sprzedaży oraz na pokładach samolotów latających do i z rzeszowskiego lotniska.

Mechanizm finansowania promocji województwa podkarpackiego zwraca uwagę ekspertów branży lotniczej ze względu na bezprecedensową współpracę trzech różnych podmiotów. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez portal pasazer.com, w działania zaangażowały się jednocześnie: Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski oraz - co szczególnie wyróżnia ten przypadek - Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka.

reklama

W przeciągu ostatniego półtora roku dla Ryanaira, Wizz Aira i LOT-u na tzw. promocję województwa podkarpackiego przeznaczono kwotę prawie 30 mln złotych - wylicza Jakub Przybyłek, redaktor portalu pasazer.com.

Irlandzki przewoźnik z najwyższym kontraktem

Największym beneficjentem podkarpackich środków na promocję okazał się Ryanair. Irlandzki przewoźnik podpisał kontrakt warty 22,5 mln zł, który będzie realizowany do końca 2025 r. W ramach umowy linia znacząco rozbudowała siatkę połączeń z rzeszowskiego lotniska. Obecnie pasażerowie mogą polecieć do siedmiu europejskich miast: Alicante, Bristolu, Dublina, dwóch lotnisk w Londynie (Luton i Stansted), Manchesteru oraz Mediolanu.

reklama

Wizz Air stawia na włoskie kierunki

Węgierski niskokosztowy przewoźnik otrzymał kontrakt na promocję regionu w swoich kanałach elektronicznych wart ponad 5,5 mln zł. Choć obecnie obsługuje tylko dwa kierunki - do Rzymu i Mediolanu - spółka argumentuje, że są one kluczowe dla strategii promocyjnej województwa. Port lotniczy zdecydował się na bezpośrednie negocjacje z przewoźnikiem, uznając jego ofertę za najbardziej odpowiadającą potrzebom regionu.

reklama

Narodowy przewoźnik z najmniejszym kontraktem

Polskie Linie Lotnicze LOT również włączyły się w promocję Podkarpacia. Mimo że obecnie oferują tylko połączenia do Warszawy, przewoźnik otrzymał kontrakt na kompleksową kampanię promocyjną wartą 1,5 mln zł. W ramach działań region będzie promowany między innymi na stronie głównej przewoźnika, w mediach społecznościowych oraz w strefach business lounge na lotniskach.

Przyszłość podkarpackiego lotnictwa

Tak szeroko zakrojone działania promocyjne mają przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności regionu. Ryanair już zapowiedział uruchomienie nowych połączeń - na Maltę oraz do chorwackiego Zadaru. Władze regionu liczą, że dzięki tym umowom promocyjnym uda się przyciągnąć więcej turystów i inwestorów na Podkarpacie.

reklama

Podkarpacie nie jest odosobnionym przypadkiem. Podobne mechanizmy finansowania promocji poprzez linie lotnicze stosują również inne regiony. Jak przypomina Jakub Przybyłek, niedawno przetargi na połączenia do Warszawy i Londynu ogłosił Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, a dwa oddzielne postępowania ogłosiły władze Łodzi.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo