Reklama

Czy klienci banku spółdzielczego w Sanoku stracą swoje pieniądze? WYJAŚNIAMY

Opublikowano:
Autor:

Czy klienci banku spółdzielczego w Sanoku stracą swoje pieniądze? WYJAŚNIAMY - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Telefony do sanockiej redakcji Korso urywają się od samego rana. Czytelnicy pytają, co dzieje się w Podkarpackim Banku Spółdzielczym. Karty nie działają, bank nieczynny, infolinia nie może udzielać informacji. Czy pieniądze klientów są bezpieczne?

Od rana tylko chaos i dezinformacja. Infolinie nie udzielają informacji, a sanoczanie stracili już cierpliwość. Brak jakiejkolwiek wiadomości z wyprzedzeniem jeszcze bardziej zirytowało sanoczan. Chodzi o to, że od 17 stycznia Podkarpacki Bank Spółdzielczy jest nieczynny, zablokowane są karty, klienci nie mogą pobrać własnych pieniędzy.

Co się stało?

15 stycznia Bankowy Fundusz Gwarancyjny 15  stycznia wydał decyzję o rozpoczęciu przymusowej restrukturyzacji Podkarpackiego Banku Spółdzielczego (PBS) z siedzibą w Sanoku.

- Ze względu na złą sytuację kapitałową PBS  Fundusz od 17 stycznia przejął nad nim kontrolę oraz wyznaczył administratora. Przymusowa restrukturyzacja Banku odbywa się z użyciem banku pomostowego – Banku Nowego BFG S.A., instytucji o kapitale 100 mln zł. W weekend zostanie do niej przeniesiona wydzielona część PBS, obejmująca  m.in. wszystkie  depozyty klientów detalicznych, mikrofirm i MŚP, co zapewnia ich bezpieczeństwo

- przekazał Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

Bank Nowy BFG S.A. będzie prowadził rachunki na niezmienionych zasadach dla dotychczasowych klientów  PBS. W nowej instytucji Bankowy Fundusz Gwarancyjny gwarantuje oszczędności klientów na niezmienionych zasadach.

- Obsługa klientów PBS, ze względu na techniczne wymogi związane z przeniesieniem działalności do Banku  Nowego  BFG  S.A., zostaje czasowo zawieszona. Oznacza to przerwę techniczną w serwisach bankowości internetowej i mobilnej, oraz w oddziałach banku. Nie będą też działać karty i bankomaty PBS. Wznowienie obsługi klientów planowane jest na wtorek 21 stycznia

- czytamy w komunikacie BFG.

  • Co stanie się z pieniędzmi klientów?

  • Czy stracą swoje oszczędności?

  • Dlaczego doszło do przymusowej restrukturyzacji?

Odpowiedzi na pytania znajdziesz klikając tu:  CZYTAJ WIĘCEJ >>  

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE