reklama

Leczenie COVID-19 amantadyną? Rzecznik resortu zdrowia: - Nie będziemy eksperymentować na ludziach

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Ministerstwo Zdrowia

Leczenie COVID-19 amantadyną? Rzecznik resortu zdrowia: - Nie będziemy eksperymentować na ludziach - Zdjęcie główne

Wojciech Andrusiewicz | foto Ministerstwo Zdrowia

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Strefa Covid-19 Każdy kolejny dzień pandemii koronawirusa, kryzys w służbie zdrowia, sprawiają że pojawiają się pytania o amantadynę w leczeniu COVID-19. Rzecznik Ministerstwa Zdrowia Wojciech Andrusiewicz został zapytany kiedy wreszcie ten lek będzie można legalnie stosować w terapii koronawirusa.
reklama

Rzecznik resortu zdrowia Wojciech Andrusiewicz został zapytany w Radiu Plus kiedy wreszcie można będzie stosować amantadynę w terapii COVID-19.

CZYTAJ TAKŻE:

Badania kliniczne, które mają sprawdzić, czy amantadyna może być używana w leczeniu pacjentów zakażonych SARS-CoV-2 rozpoczęły się dopiero w 391 dniu epidemii w Polsce. Kiedy zostaną zakończone?

- Na świecie nie ma żadnych wiarygodnych danych dotyczących amantadyny i oddziaływania na COVID-19. To nie jest kwestia tylko Polski, że Polska nie prowadziła badań nad amantadyną. To w naszym kraju panuje przekonanie, że na siłę powinniśmy jak najszybciej z początkiem pandemii wdrażać badania nad amantadyną. To nie jest eksperyment na ludziach, my nie możemy eksperymentować na ludziach.

- mówił w Radiu Plus Wojciech Andrusiewicz.

Rzecznik jako argument podał, że u pacjentów po amantadynie w stanach ciężkich obserwowane są też zgony.

- To nie jest tak, że amantadyna jest cudownym lekiem, to nie jest też tak, że kwestionujemy działanie amantadyny w COVID-19. Nie mamy jednak na świecie żadnych wiarygodnych danych a propos działania amantadyny na COVID-19.

- zakończył.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama