Dworzec autobusowy PKS w Rzeszowie przy ulicy Grottgera, ostoja zeszłego wieku, trochę zaniedbana, wymagająca ciągłych remontów, doczekała się koncepcji przebudowy, według najnowszych standardów i trendów architektonicznych. Wielomilionowa inwestycja to nie tylko nowy dworzec, ale także hotel, lokale handlowe i użytkowe.
PKS gotowy do inwestycji
Rzeszowski PKS stoi przed historyczną szansą budowy nowoczesnego kompleksu budynku dworca w centrum Rzeszowa.Przewoźnik dokonał już zakupów terenów po byłym składzie węgla pomiędzy dworcem autobusowym, a torami kolejowymi. Były one własnością dawnego przedsiębiorstwa PSK. W ten sposób PKS Rzeszów powiększył powierzchnię urbanistyczną ponad dwukrotnie, co pozwoli przy wsparciu zagranicznego funduszu inwestycyjnego, na budowę nowoczesnego obiektu dworcowego, na miarę XXI wieku.
Teraz władze rzeszowskiego PKS liczą na szybkie uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w tym miejscu.
- Formalne starania rozpoczniemy dopiero po przedstawieniu naszej koncepcji
- mówił Paweł Klimczak, przez PKS w Rzeszowie.
PRZECZYTAJ TAKŻE: MIASTO CHCE WYBUDOWAĆ NOWY DWORZEC AUTOBUSOWY. PKS KRĘCI NOSEM
Władze PKS liczą jednak, że rozmowy z Ratuszem będą rzeczowe i efektywne.
Stawiają na integrację
Koncepcja nowego dworca przy ulicy Grottgera zakłada część użytkową pod przewoźników, poprzez budowę stanowisk przystankowych i płyty dworca. Na wyższych kondygnacjach zakłada się utworzenie lokali pod usługi, biura czy nawet mieszkania. Od strony północnej (od torów kolejowych, projektanci przewidzieli czterokondygnacyjny parking dla około 400 samochodów. Planowana powierzchnia całego obiektu to około 40 tysięcy metrów kwadratowych.Przypomnijmy, że tuż obok dworca PKS wkrótce wystartuje budowa Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Inwestycja ta zakłada przebudowę placu i okolicy przed dworcem PKP. Za jej realizację odpowiada miasto.
Projektanci z MWM Architekci wskazują, że te dwie inwestycje świetnie się zintegrują.
- Nasza propozycja obejmuje stworzenie spójnej, zwartej, gęstej zabudowy, nie tylko dworca. Wymyśliliśmy ideę nowego loftu. - mówił Maciej Łoboz, architekt MWM Architekci.
PRZECZYTAJ TAKŻE: KRAKSA AUTOBUSU PKS Z BUSEM TRANSPORTU MEDYCZNEGO! KILKADZIESIAT OSÓB RANNYCH! [ZDJĘCIA]
- Projekt zakłada uporządkowanie ruchu w okolicy dworca, poprzez organizację jednokierunkowego ruchu na ulicy Grottgera i budowę ronda w okolicy supersamu na Asnyka. Wszystko po to, żeby zachować płynność komunikacyjną tego rejonu miasta.
- mówił Łoboz.
Główna fasada zespołu tworząca północną pierzeję ulicy, podzielona została na trzy wyraźne części, które optycznie rozbijają długość budynku i nawiązują do tradycyjnej, kamienicowej zabudowy. Pomiędzy sekcjami fasady zaplanowano poszerzenie przestrzeni publicznej w formie niewielkich skwerów, z których prowadzą bezpośrednie wejścia do nowego dworca PKS.
DEBATA PUBLICZNA
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.