reklama

Projekt nowego dworca PKS w Rzeszowie. Koncepcja zakłada także hotel, punkty handlowe i usługowe [WIZUALIZACJA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rzeszów PKS w Rzeszowie i pracownia MWM Architekci zaprezentowali w środę, 13 października, długo wyczekiwaną koncepcję nowego zagospodarowania terenów dworca autobusowego przy ulicy Grottgera. Wspólna wizja zakłada wielomilionową inwestycję na tym terenie, czego efektem ma być wielofunkcyjny obiekt dworcowy.
reklama

Dworzec autobusowy PKS w Rzeszowie przy ulicy Grottgera, ostoja zeszłego wieku, trochę zaniedbana, wymagająca ciągłych remontów, doczekała się koncepcji przebudowy, według najnowszych standardów i trendów architektonicznych. Wielomilionowa inwestycja to nie tylko nowy dworzec, ale także hotel, lokale handlowe i użytkowe.

PKS gotowy do inwestycji 

Rzeszowski PKS stoi przed historyczną szansą budowy nowoczesnego kompleksu budynku dworca w centrum Rzeszowa. 

Przewoźnik dokonał już zakupów terenów po byłym składzie węgla pomiędzy dworcem autobusowym, a torami kolejowymi. Były one własnością dawnego przedsiębiorstwa PSK. W ten sposób PKS Rzeszów powiększył powierzchnię urbanistyczną ponad dwukrotnie, co pozwoli przy wsparciu zagranicznego funduszu inwestycyjnego, na budowę nowoczesnego obiektu dworcowego, na miarę XXI wieku. 

Teraz władze rzeszowskiego PKS liczą na szybkie uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w tym miejscu.

- Formalne starania rozpoczniemy dopiero po przedstawieniu naszej koncepcji

- mówił Paweł Klimczak, przez PKS w Rzeszowie.

Władze PKS liczą jednak, że rozmowy z Ratuszem będą rzeczowe i efektywne. 

Stawiają na integrację

Koncepcja nowego dworca przy ulicy Grottgera zakłada część użytkową pod przewoźników, poprzez budowę stanowisk przystankowych i płyty dworca. Na wyższych kondygnacjach zakłada się utworzenie lokali pod usługi, biura czy nawet mieszkania. Od strony północnej (od torów kolejowych,  projektanci przewidzieli czterokondygnacyjny parking dla około 400 samochodów. Planowana powierzchnia całego obiektu to około 40 tysięcy metrów kwadratowych. 

Przypomnijmy, że tuż obok dworca PKS wkrótce wystartuje budowa Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Inwestycja ta zakłada przebudowę placu i okolicy przed dworcem PKP. Za jej realizację odpowiada miasto. 

Projektanci z MWM Architekci wskazują, że te dwie inwestycje świetnie się zintegrują. 

- Nasza propozycja obejmuje stworzenie spójnej, zwartej, gęstej zabudowy, nie tylko dworca. Wymyśliliśmy ideę nowego loftu. - mówił Maciej Łoboz, architekt MWM Architekci.

- Projekt zakłada uporządkowanie ruchu w okolicy dworca, poprzez organizację jednokierunkowego ruchu na ulicy Grottgera i budowę ronda w okolicy supersamu na Asnyka. Wszystko po to, żeby zachować płynność komunikacyjną tego rejonu miasta.

- mówił Łoboz.

Główna fasada zespołu tworząca północną pierzeję ulicy, podzielona została na trzy wyraźne części, które optycznie rozbijają długość budynku i nawiązują do tradycyjnej, kamienicowej zabudowy. Pomiędzy sekcjami fasady zaplanowano poszerzenie przestrzeni publicznej w formie niewielkich skwerów, z których prowadzą bezpośrednie wejścia do nowego dworca PKS.

DEBATA PUBLICZNA

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama