Reklama

Uwaga na oszustów! Mieszkaniec Tarnobrzega stracił prawie 80 tysięcy złotych!

Opublikowano: 28 stycznia 2021 09:16
Autor: GL | Zdjęcie: Pexels

foto Pexels

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

wiadomosci 61-letni mieszkaniec Tarnobrzega, korzystając z oferty inwestowania w kryptowaluty, padł ofiarą oszustwa. Co zrobić, aby ustrzec się przed tego typu sytuacjami?

Jak informują mundurowi mieszkaniec Tarnobrzega, w trakcie przeglądania internetu, natknął się na artykuł dotyczący inwestowania w kryptowaluty. Skuszony ofertą, postanowił zainwestować niewielką kwotę w dolarach. W ofercie znajdował się baner reklamowy, po kliknięciu którego tarnobrzeżanin wpisał swoje dane. Natychmiast skontaktowała się z nim kobieta podająca się za konsultantkę. Oszustka poinformowała 61-latka, że zainwestowanie 250 dolarów może odbyć się poprzez pobranie oprogramowanie AnyDesk.

- Ofiara została poinformowana przez "konsultantkę", jak i gdzie ma się zalogować, a po przelaniu pieniędzy zapewniła, że w jego imieniu, będzie dokonywać inwestycji. Następnego dnia tarnobrzeżanin odebrał telefon od mężczyzny, który z kolei podał się za analityka kryptowalut. Mężczyzna polecił mu, aby zalogował się na swoje konto w banku i zainstalował aplikację AnyDesk "zdalnego pulpitu", tym razem na telefonie.

- mówi podinspektor Beata Jędrzejewska-Wrona, oficer prasowy tarnobrzeskiej Komendy Miejskiej Policji.

Jak wyglądał cały mechanim oszustwa?

- Mieszkaniec Tarnobrzega zmanipulowany przez kolejnych rozmówców, podał cztery pierwsze numery ze swojej karty płatniczej. Zainstalowane oprogramowanie przechwyciło jego login i hasło. Kiedy po pewnym czasie pokrzywdzony zalogował się na swoje konto bankowe zauważył, że trzykrotnie zostały dokonane przelewy na kwotę 20 tysięcy złotych, a na realizację czekała już czwarta transakcja. Mężczyzna stracił blisko 80 tysięcy złotych.

- uzupełnia oficer praowa.

Co zrobić, by nie dać się oszukać?

Policja przypomina, żeby przede wszystkim nie udostępniać nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku. Jeśli "konsultant" proponuje nam zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możemy być pewni, że to oszustwo.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.