Kiedy tylko pojawiają się jakiekolwiek zagrożenia, katastrofy bądź okazje do zastraszania ludzi - oszuści natychmiast je wykorzystują. Nie inaczej jest w przypadku pandemii koronawirusa. Z tego powodu banki rozsyłają ostrzeżenia do swoich klientów, aby ci [klienci - przypis red.] mieli się teraz szczególnie na baczności.
- Obserwujemy, że oszuści wykorzystują panującą obecnie w kraju sytuację, by wyłudzać pieniądze w tym m.in. dane logowania do systemów bankowych. Uważaj na fałszywe wiadomości SMS i informacje w Internecie (głównie poczta elektroniczna i media społecznościowe). Co chwila pojawiają się nowe, często bardzo kreatywne metody wyłudzenia danych.
- przekazuje Bank Millennium S.A. swoim klientom. Pozostałe banki również informują o zagrożeniu. Aby uniknąć wyłudzeniu danych czy utraty pieniędzy, kieruj się podstawowymi zasadami ostrożności. To znaczy:
- Nie podawaj nikomu swoich danych do logowania w bankowości elektronicznej.
- Nie loguj się do swojego konta na stronach innych niż witryna banku.
- Nie podawaj nikomu swoich danych wrażliwych, takich jak numer PESEL, dowodu osobistego czy paszportu. Jeśli Twój bank wymaga podania przez Ciebie tych danych - nie wpisuj ich całych podczas logowania, a jedynie wymagane fragmenty.
- Czytaj uważnie każdą otrzymaną od banku wiadomość SMS i PUSH - sprawdź czy kwota i numer operacji są zgodne z Twoją dyspozycją.
- Jeśli znajomy prosi Cię na komunikatorze społecznościowym o pilne wysłanie pieniędzy za pośrednictwem BLIK – upewnij się, że piszesz z właściwą osobą, gdyż oszuści atakują również konta na portalach społecznościowych.
Jeśli zauważysz coś niepokojącego, co dzieje się z Twoim kontem - od razu skontaktuj się z infolinią swojego banku.