Plaga fałszywych SMS-ów i wiadomości e-mail
Proceder fałszywych SMS-ów z wezwaniem do zapłaty niewielkiej kwoty należności za zakup energii elektrycznej trwa już kilka lat. Przestępcy wykorzystują metodę tzw. phishingu. W wiadomościach tekstowych klienci PGE są informowani, że brak wskazanej kwoty skutkować będzie odłączeniem dostaw prądu. W SMS-ie znajduje się link do bramki płatniczej, która ma na pomóc szybko uregulować płatność.Pod żadnym pozorem nie klikaj w ten link, jest fałszywy! W SMS-ach od PGE Obrót przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest numer klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych.
PGE Obrót podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą Klienta, wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować. Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury.
W SMS-ach od PGE Obrót przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest numer klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych.
Niemal identyczna sytuacja dotyczy wiadomości e-mail. Tutaj, tak samo jak w przypadku SMS-ów, do odbiorców trafiają fałszywe wezwania do zapłaty.
W korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej, zawsze podany jest numer klienta, numer faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. Nie ma natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.
Domokrążcy próbują oszukać na zmianie dostawcy energii
PGE zwraca także uwagę na problem domokrążców. Nieuczciwi handlowcy namawiają do zmiany operatora dostawcy energii elektrycznej.- Wprowadzenie nowych przepisów dotyczących tzw. uwolnienia rynku energetycznego pozwoliło na swobodny wybór sprzedawcy energii elektrycznej. Niestety, sytuacje tę wykorzystują również nieuczciwi przedstawiciele handlowi. Pojawiły się osoby, które odwiedzając Klientów w domach, namawiają do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej oraz do podpisania nowej umowy czy aneksu. Co więcej, podając się za „pracowników zakładu energetycznego” chcą być kojarzeni z PGE - informuje spółka.
Nie daj się oszukać:
- Zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość,
- Sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną,
- Dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty,
- Uważnie i na spokojnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem,
- Sprawdź, jakie są warunki rozwiązania umowy,
- Zadzwoń na Infolinię PGE 422 222 222.
Każdy, kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcę, może powiadomić o tym Rzecznika Praw Konsumenta albo odpowiednią Delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Więcej informacji na www.uokik.gov.pl/delegatury_uokik.php
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.