reklama

Stalowowolski PKS na krawędzi istnienia

Opublikowano:
Autor:

Stalowowolski PKS na krawędzi istnienia - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościRadni powiatu stalowowolskiego zgodzili się na poręczenie kredytu, jaki ma zamiar zaciągnąć Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Stalowa Wola. Kwota 500 tysięcy złotych to koło ratunkowe dla tej firmy.

Bez kredytu w wysokości 500 tysięcy złotych Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Stalowej Woli znajdzie się na krawędzi swojego istnienia!

Sesja Rady Powiatu Stalowowolskiego nie była lekka i przyjemna. Doszło do spięcia między radnym Zbigniewem Golą a starostą Januszem Zarzecznym. To była słowna szermierka biznesmena który rozumie, czym jest zarabianie pieniędzy i samorządowca, dla którego ważne są dotacje.

Radny Gola chciał przede wszystkim usłyszeć, co spółka ma zamiar zrobić, aby stać się rentowną. Zaproponował, czy nie sprzedać 40 procent akcji. Zdaniem Goli powiat przy 8 milionowym deficycie powinien uciekać od zadłużenia. Tym bardziej, że kredyt ma być „przejedzony” na spłatę zobowiązań wobec dostawców, bieżącą działalność oraz wypłaty dla pracowników. Nie ma mowy o wykorzystaniu tych pieniędzy na jakieś inwestycje.

Starosta Janusz Zarzeczny tłumaczył, że powiat jedynie daje poręczenie dla kredytu obrotowego, który wcześniej wynosił 200 tysięcy złotych. Radni dowiedzieli się, że złożony został do wojewody podkarpackiego wniosek o dofinansowanie od 1 września wszystkich nierentownych linii.

Dopłata ma wynieść maksymalnie złotówkę do wozokilometra i przynieść powiatowemu przewoźnikowi do końca roku 560 tysięcy złotych. W przyszłym roku zabieg ten ma zostać powtórzony, a do zakładu wpłynąć ponad 2 miliony złotych.
Prezes PKS Tadeusz Bąk apelował o pomoc. Powiedział, że oprócz dofinansowań, spółka ma jeszcze przychody ze sprzedaży biletów.

- Jeżeli uzyskamy rekompensatę z ustawy o PKS, to będziemy się bilansować. Może pozwoli to też na wymianę taboru

- dodał Tadeusz Bąk.
Ostatecznie uchwała została przyjęta przez radnych, ale już wkrótce można się spodziewać kolejnej debaty. Tym razem o tym, jak firma ma „wyjść na finansową prostą”. Obecnie PKS ma uruchomionych 77 linii, z czego zaledwie 17 jest rentownych.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo