reklama

Test na COVID-19 z marketu może przynieść więcej szkód niż pożytku - alarmuje profesor Anna Piekarska

Opublikowano:
Autor:

Test na COVID-19 z marketu może przynieść więcej szkód niż pożytku - alarmuje profesor Anna Piekarska - Zdjęcie główne

Zdjęcie poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Strefa Covid-19 Testy na COVID-19 można już kupić w marketach Biedronka, już wkrótce trafią do sprzedaży również w sklepach Lidl. Czy takie testowanie ma jednak sens? Profesor Anna Piekarska, kierownik Kliniki Chorób Zakaźnych i Hepatologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi ma poważne obawy.
reklama

Testy wykrywające COVID-19 trafiły już do sprzedaży w sieci marketów Biedronka. Wkrótce podobny asortyment znajdzie się w sklepach Lidl. Co na ten temat sądzą specjaliści? 

ZOBACZ TAKŻE:

- Te testy przyczynią się do rozprzestrzenia wirusa, będą napędzały epidemię, a nie ją gasiły. Poza tym jak z każdym testem medycznym, trzeba umieć zinterpretować wynik badania. Myślę, że tu będą ogromne problemy dla osoby, która się na tym nie zna. Takie badania powinny być wykonywane w laboratorium i interpretowane przez lekarzy.

- mówi na łamach portalu tulodz.pl profesor Anna Piekarska, kierownik Kliniki Chorób Zakaźnych i Hepatologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

Wyprodukowany przez szwajcarskie laboratorium PRIMA Lab test ma dokładność ponad 98 procent. Można go wykonać w warunkach domowych. Test serologiczny pozwala wykryć, czy badana osoba wytworzyła przeciwciała IgG i IgM przeciwko koronawirusowi wywołującemu COVID-19. Jest prosty w użyciu: do badania używa się małej próbki krwi, a czas oczekiwania na wynik to tylko 10 minut. (...) CZYTAJ DALEJ - DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ na tulodz.pl>>

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama