Franczyza siłowni – czy to się opłaca? - Orły Aktywności Fizycznej

Opublikowano:
Autor:

Franczyza siłowni – czy to się opłaca?  - Orły Aktywności Fizycznej - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane

Aktywność fizyczna jest w społeczeństwie coraz bardziej popularna. Nie dziwi więc trend powstawania kolejnych klubów fitness oraz siłowni. Zakładane są przez prywatnych właścicieli samodzielnie lub pod szyldem znanej marki w centrach Warszawy czy Krakowa. Siłownie oparte na franczyzie to trend stosowany na dużą skalę, ale czy opłacalny dla właściciela?

Siłownia we franczyzie – opis

Tego typu miejsca najczęściej łączą ze sobą możliwość „wyciskania” ciężarów oraz skorzystania z zajęć fitness czy jog. Lokal musi mieć więc sporą powierzchnię, by połączyć tak duże potrzeby: sala do aerobiku, część z maszynami, wygodne przebieralnie oraz prysznice. Taka siłownia powinna mieć około 600-800 m2. Projekt przygotowywany jest we współpracy z marką, która udziela franczyzy – dobierany indywidualnie do danego pomieszczenia. Franczyzodawca pomoże nam również negocjować cenę z najemcą, ale tylko jeśli lokalizacja wystarczająco go zadowala. Najlepiej, by była to ruchliwa część miasta, odwiedzana najchętniej przez osoby w wieku 20 - 45 lat. Ważna jest też miejscowość, nie musimy od razu zakładać np. siłowni w Gdańsku, ale zalecane jest by liczba ludności przekraczała w mieście 25 tys.

Franczyza siłowni – koszty

Najwięcej wydamy przed otwarciem siłowni. Projekt wnętrza, wykończenie pomieszczeń, czynsz za lokum oraz zakup sprzętu to koszty, które ponieślibyśmy nawet bez słynnego logo. W przypadku franczyzy dochodzi jeszcze opłata franczyzowa (rodzaj wpisowego) oraz zysk od obrotu. Warto dodać, że również sprzęty, jak i aranżacja wnętrza będą wymagały aprobaty marki, z którą podpiszemy kontrakt. Ona również ma swoje zobowiązania i najpewniej za te same maszyny czy ciężarki zapłacimy więcej, niż przy samodzielnych poszukiwaniach.

Franczyza - jak zyskać?

Od franczyzodawcy dostajesz podstawowe narzędzie marketingowe – jak możliwość zapisu do Twojej siłowni poprzez stronę główną marki. Reklamy jednak nigdy za mało, nawet jeśli zdecydujesz się na franczyzę sam musisz zadbać o stały napływ klientów siłowni. Kiedy uzbierasz już pierwsze pozytywne opinie, zgłoś się do plebiscytu Orły Aktywności Fizycznej. Konkurs wyłania laureatów na podstawie ocen z portali typu TripAdvisor, Zumi czy Google Maps. Wszystkie są przetwarzane i podstawiane do wzoru, a Ci, którzy uzyskają wynik powyżej 8 punktów (na 10) zostają wyróżnieni. Taka forma reklamy daje możliwość uwiarygodnienia swojej rzetelności oraz wysokiego poziomu zadowolenia z Twoich usług. Poprawia to również wyniki w wyszukiwarkach internetowych, o czym doskonale wiedzą m.in. Orły Branży Ślubnej, pomagający organizować m.in. wesela w Kielcach.

Dlaczego warto zainwestować w Orły?

Przede wszystkim dlatego, że udział w plebiscycie jest darmowy. Każda chętna firma, może zgłosić się do corocznego skanowania sieci, w poszukiwaniu ocen na jej temat. Specjalnie opracowany skrypt komputerowy wyszukuje dokładnie wszelkie wyniki, by przedsiębiorcy uzyskali możliwie pełny obraz sytuacji. Wygrana w plebiscycie, w jednej z 58 branżowych kategorii, to okazja by pochwalić się tym faktem na forum publicznym. Z tego względu, organizatorzy przygotowali zestaw marketingowy (m.in. tabliczka ze szkła akrylowego, elektroniczne logo), którego elementy można zamieścić w siedzibie firmy lub na ulotkach i wizytówkach.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE