reklama

Mateusz Kielar, strażak z Sanoka, jako jedyny Polak wystąpił w filmie "Google - Year in Search 2022". - To świetna forma promocji - mówi przedstawiciel PSP [ZDJĘCIA - WIDEO]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Podkarpacie Młodszy aspirant Mateusz Kielar, strażak z Komendy Powiatowej PSP w Sanoku, jako jedyny Polak wziął udział w światowej produkcji "Google - Year in Search 2022". Rokrocznie ten krótkometrażowy film ogląda nawet 250 milionów ludzi na całym świecie. Co o występie strażaka mówi sanocka komenda?
reklama

Coroczny raport "Year in Search 2022" ukazuje najpopularniejsze na świecie i w poszczególnych krajach frazy, jakie użytkownicy wyszukiwali w 2022 roku w internetowej wyszukiwarce Google.

To właśnie w tej produkcji spod szyldu Google, który trwa dokładnie 2 minuty, wystąpił mł. asp. Mateusz Kielar, który na co dzień pełni służbę w Jednostce Ratowniczo - Gaśniczej w Sanoku. Możemy go zobaczyć w 37 sekundzie filmiku. Jest on płetwonurkiem Specjalistycznej Grupy Wodno-Nurkowej i ratownikiem medycznym, ratownikiem wodnym oraz strażakiem ochotnikiem w OSP Trześniów.

Mateusz Kielar publikuje treści zarówno na TikToku, jak i na Intagramie pod nazwą "firemankiler". Są to zdjęcia i filmy głównie o tematyce pożarniczej i nurkowej. To właśnie na tej pierwszej platformie mieli znaleźć go producenci filmu z firmy Google.

To promocja straży i zachęta dla młodych ludzi

Kpt. Pawła Gibę, który tymczasowo pełni funkcję oficera prasowego Komendy Powiatowej PSP w Sanoku, zapytaliśmy o to, co uważa na temat wystąpienia jednego ze swoich strażaków w produkcji Google. Ten nie ukrywa w rozmowie z nami, że to świetna forma promocji nie tylko sanockiej komendy, ale i całej formacji.

- Przede wszystkim pokazuje młodym osobom, jak wygląda praca strażaka. Myślę, że to jest zawsze na plus. Często osoby młode, które chcą w jakiś sposób dowiedzieć się, jak wygląda nasza służba, szukają tego w internecie. Jeśli dodaje się filmiki na Facebooka czy Instagrama, gdzie młodzi ludzie mają z tym kontakt, to myślę, że to bardzo pomaga poznać służbę

- powiedział oficer.

Jego zdaniem udział w tej krótkometrażowej produkcji, to przede wszystkim zachęta dla młodych ludzi do zapoznania się z pracą strażaka. Oficer dodał, że komenda nie wiedziała wcześniej, że jeden z ich mundurowych weźmie udział w tym przedsięwzięciu.

- Odbywa się to często w czasie luźniejszym podczas służby, z zachowaniem oczywiście wszelkich tajemnic z nią związanych, więc tutaj nie ma naruszonych żadnych zasad. Myślę, że jest to jak najbardziej w porządku

- podsumował kpt. Giba i dodał, że dowiedzieli się o tym po publikacji filmiku w sieci, czym byli mile zaskoczeni.

Trendy w wyszukiwarce Google w 2022 w Polsce

Które tematy zyskiwały w Polsce popularność w 2022 roku i były najchętniej wyszukiwane przez Polaków? Najszybciej zyskujące na popularności to słowa: Ukraina, Putin, Wojna w Ukrainie, PGG, Rosja. W kategorii ludzie w pierwszej piątce są: Władimir Putin, Rafalala, Wołodymyr Załenski, Lanberry i Amber Heard. 

Najczęściej wyszukiwanymi filmami w 2022 były z kolei: "Jak pokochałam gangstera?", "Furioza", "Oszust z Tindera", "Gierek" i "Batman". Top 5 seriali to natomiast: "Dahmer - Potwór: Historia Jeffreya Dahmera", "Wielka Woda", "Sandman", "Zranione Ptaki" oraz "Stranger Things 4".

W kategorii "Kto to..." dominują słowa: behawiorysta, oligarcha, separatysta, probant, parias. Najczęściej wyszukiwanym kryzysem był w kolejności: energetyczny, gospodarczy, humanitarny, wieku wczesnego i w Rosji. Internauci szukali także odpowiedzi na pytanie "Co to jest...". Najczęściej wyszukiwanymi frazami były: swift, PIT2, NATO, sankcja i mezytylen.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama