Coroczny raport "Year in Search 2022" ukazuje najpopularniejsze na świecie i w poszczególnych krajach frazy, jakie użytkownicy wyszukiwali w 2022 roku w internetowej wyszukiwarce Google.
To właśnie w tej produkcji spod szyldu Google, który trwa dokładnie 2 minuty, wystąpił mł. asp. Mateusz Kielar, który na co dzień pełni służbę w Jednostce Ratowniczo - Gaśniczej w Sanoku. Możemy go zobaczyć w 37 sekundzie filmiku. Jest on płetwonurkiem Specjalistycznej Grupy Wodno-Nurkowej i ratownikiem medycznym, ratownikiem wodnym oraz strażakiem ochotnikiem w OSP Trześniów.
Mateusz Kielar publikuje treści zarówno na TikToku, jak i na Intagramie pod nazwą "firemankiler". Są to zdjęcia i filmy głównie o tematyce pożarniczej i nurkowej. To właśnie na tej pierwszej platformie mieli znaleźć go producenci filmu z firmy Google.
To promocja straży i zachęta dla młodych ludzi
Kpt. Pawła Gibę, który tymczasowo pełni funkcję oficera prasowego Komendy Powiatowej PSP w Sanoku, zapytaliśmy o to, co uważa na temat wystąpienia jednego ze swoich strażaków w produkcji Google. Ten nie ukrywa w rozmowie z nami, że to świetna forma promocji nie tylko sanockiej komendy, ale i całej formacji.
- Przede wszystkim pokazuje młodym osobom, jak wygląda praca strażaka. Myślę, że to jest zawsze na plus. Często osoby młode, które chcą w jakiś sposób dowiedzieć się, jak wygląda nasza służba, szukają tego w internecie. Jeśli dodaje się filmiki na Facebooka czy Instagrama, gdzie młodzi ludzie mają z tym kontakt, to myślę, że to bardzo pomaga poznać służbę
- powiedział oficer.
Jego zdaniem udział w tej krótkometrażowej produkcji, to przede wszystkim zachęta dla młodych ludzi do zapoznania się z pracą strażaka. Oficer dodał, że komenda nie wiedziała wcześniej, że jeden z ich mundurowych weźmie udział w tym przedsięwzięciu.
- Odbywa się to często w czasie luźniejszym podczas służby, z zachowaniem oczywiście wszelkich tajemnic z nią związanych, więc tutaj nie ma naruszonych żadnych zasad. Myślę, że jest to jak najbardziej w porządku
- podsumował kpt. Giba i dodał, że dowiedzieli się o tym po publikacji filmiku w sieci, czym byli mile zaskoczeni.
Trendy w wyszukiwarce Google w 2022 w Polsce
Które tematy zyskiwały w Polsce popularność w 2022 roku i były najchętniej wyszukiwane przez Polaków? Najszybciej zyskujące na popularności to słowa: Ukraina, Putin, Wojna w Ukrainie, PGG, Rosja. W kategorii ludzie w pierwszej piątce są: Władimir Putin, Rafalala, Wołodymyr Załenski, Lanberry i Amber Heard.Najczęściej wyszukiwanymi filmami w 2022 były z kolei: "Jak pokochałam gangstera?", "Furioza", "Oszust z Tindera", "Gierek" i "Batman". Top 5 seriali to natomiast: "Dahmer - Potwór: Historia Jeffreya Dahmera", "Wielka Woda", "Sandman", "Zranione Ptaki" oraz "Stranger Things 4".
W kategorii "Kto to..." dominują słowa: behawiorysta, oligarcha, separatysta, probant, parias. Najczęściej wyszukiwanym kryzysem był w kolejności: energetyczny, gospodarczy, humanitarny, wieku wczesnego i w Rosji. Internauci szukali także odpowiedzi na pytanie "Co to jest...". Najczęściej wyszukiwanymi frazami były: swift, PIT2, NATO, sankcja i mezytylen.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.