reklama

Jezioro Tarnobrzeskie już nie dla Tarnobrzeskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego. Przetarg wygrało konsorcjum Santa-Eko oraz Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Staszowie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Grzegorz Lipiec

Jezioro Tarnobrzeskie już nie dla Tarnobrzeskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego. Przetarg wygrało konsorcjum Santa-Eko oraz Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Staszowie - Zdjęcie główne

Nad Jeziorem Tarnobrzeskim w upalne dni wypoczywa ponad 20 tysięcy osób. | foto Grzegorz Lipiec

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Podkarpacie W upalne dni nad Jeziorem Tarnobrzeskim wypoczywa nawet ponad 20 tysięcy osób. O plażę i teren wokół trzeba odpowiednio zadbać. Właśnie poznaliśmy firmę, która będzie wykonywała to zadanie w 2023 roku. Nie będzie to Tarnobrzeskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego, tylko konsorcjum firm Santa-Eko oraz Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Staszowie.
reklama

Jezioro Tarnobrzeskie to jedno z najbardziej popularnych miejsc do wypoczynku w okresie letnim. W upalne dni na plaży wypoczywa nawet ponad 20 tysięcy osób. O plażę, parkingi i teren wokół trzeba odpowiednio zadbać. W 2022 roku robiło to Tarnobrzeskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego. Ta miejska spółka ponownie chciała to robić, ale... przegrała przetarg.

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Tarnobrzegu przeznaczył na ten cel 900 tysięcy złotych, a w przetargu wystartowały dwie firmy: TTBS oraz konsorcjum Santa-Eko z Sandomierza i Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Staszowie. Oferta tarnobrzeskiej firmy była droższa i wynosiła 897 300 złotych, a konsorcjum przedstawiło ofertę na kwotę 818 622,18 zł.

ZADANIA NAD JEZIOREM TARNOBRZESKIM:

1. Całodobowe wykonywanie czynności pogotowia technicznego, w tym:

  • usuwanie awarii oraz prowadzenie niezbędnych prac zabezpieczających na istniejących instalacjach, urządzeniach technicznych, placach zabaw oraz boiskach sportowych,
  • podejmowanie wszelkich koniecznych działań zmierzających do zahamowania bezpośrednich następstw awarii i ich usunięcia,
  • czynności polegające na naprawach bieżących niezbędnych do utrzymania obiektu budowlanego i jego otoczenia w należytym stanie technicznym,
  • likwidacja przyczyn i skutków uszkodzeń powodujących niszczenie obiektu lub jego elementów i urządzeń,
  • zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości, w szczególności racjonalne wykorzystanie energii elektrycznej – oświetlenie dróg, ciągów pieszo rowerowych i parkingów.
  • zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania, właściwej eksploatacji nieruchomości i obsługi technicznej,
  • bieżące administrowanie nieruchomością, jak również czynności zmierzające do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym, zgodnie z ich przeznaczeniem,
  • kompleksowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia zleconego przez Zamawiającego,
  • zawierania umów najmu, dzierżawy w imieniu Zamawiającego,
  • wyrównanie plaży – linii brzegowej wzdłuż ul. Żeglarskie i Plażowej, likwidacja łach poprzez rozprowadzenie zalegającego piachu równomiernie na plaży,
  • w razie potrzeby rozwiezienie i wyrównanie 800 (+/- 200) ton atestowanego piachu (zapewnia Zamawiający) wzdłuż linii brzegowej ul. Żeglarskiej i ul. Plażowej,
  • co najmniej raz na 14 dni przesiew oraz wyrównanie piasku na plaży,
  • opróżnianie koszy oraz sprzątanie ich pobliża, przewóz do miejsca odbioru odpadów co najmniej raz dziennie, stosownie do potrzeb,
  • uzupełnianie worków w pojemnikach na odpady, worki zapewnia Wykonawca,
  • w razie potrzeby ustawienie w ścisłym pobliżu pojemników na odpady przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, dodatkowych kubłów wyposażonych w worki (worki zapewnia Wykonawca),
  • obsługa budynków sanitarnych, sprzątanie sanitariatów stacjonarnych co najmniej raz dziennie (w zależności od potrzeb częściej), środki czystości zapewnia Wykonawca, dopuszczalne środki czystości, które nie uszkodzą materiałów (w tym stal nierdzewna), z których wykonane są urządzenia sanitarne,
  • utrzymanie porządku wokół toalet przenośnych, toalety przenośne zapewni Zamawiający, a ich ilość uzależniona będzie od potrzeb,
  • uzupełnianie toalet (na bieżąco) w środki higieniczne tj. mydło, papier toaletowy itp. (środki higieniczne zapewnia Wykonawca),
  • utrzymanie budynków sanitarnych wraz z urządzeniami w należytym stanie technicznym, dokonywanie napraw,
  • utrzymanie altan i elementów małej architektury,
  • dokonywanie sprzątania altan i zamiatanie schodów(prowadzących na plażę) co najmniej raz dziennie, w szczególnych przypadkach częściej,
  • dbałość o należyty wygląd, stan techniczny oraz dokonywanie niezbędnych napraw altan, elementów małej architektury, schodów, znaków informacyjnych, ogrodzeń, barierek, naprawy dokonywane na koszt Wykonawcy,
  • codzienne sprawdzanie stanu technicznego placów zabaw i siłowni zewnętrznych, a w przypadku uszkodzeń bezzwłoczne informowanie Zamawiającego,
  • codzienne zapewnienie stałej obsługi plaż i terenów przyległych w godzinach 10:00 – 18:00 w zakresie zbierania na bieżąco śmieci i zanieczyszczeń w szczególności tych pozostawionych na plaży,
  • oczyszczanie terenów po imprezach plenerowych organizowanych przez Miasto Tarnobrzeg,
  • likwidacja dzikich wysypisk śmieci
  • usuwanie ogłoszeń, reklam z miejsc do tego nieprzeznaczonych,
  • utrzymanie czystości na parkingach,
  • codzienne prace porządkowe dyżurne wykonywane w ramach obsługi stałej oraz na wezwanie,
  • codzienna współpraca ze wszystkimi służbami miejskimi.

2. Utrzymanie czystości i porządku na plażach i terenach przyległych (od 1 maja 2023 do 30 września 2023):

  • codzienne uprzątnięcie do godz. 8.00 pozostawionych na plaży i w jej pobliżu śmieci,
  • zebranie wszystkich zanieczyszczeń stałych z terenu będącego przedmiotem zamówienia łącznie z wodorostami, trzcinami, liśćmi, padliną odkładającymi się wzdłuż linii brzegowej przy plażach,
  • oczyszczanie ul. Żeglarskiej, ul. Plażowej wraz z chodnikiem oraz ścieżką rowerową oraz ciągów komunikacyjnych, codziennie do godz. 8.00,
  • codzienne sprzątanie parkingów oraz terenów przyległych,
  • codzienne sprzątanie boiska do siatkówki plażowej, placów zabaw, siłowni zewnętrznych znajdujących się na przedmiotowym terenie,
  • oczyszczanie plaży i piasku plażowego na całej długości linii brzegowej,
  • oczyszczanie mechaniczne piasku plażowego na głębokość konieczną do wyeliminowania zanieczyszczeń typu: odpady bytowo-gospodarcze oraz pochodzenia organicznego wodorosty, trzcina, liście i inne,
  • codzienne zbieranie zanieczyszczeń: papierów, opakowań foliowych, butelek, potłuczonego szkła, kapsli, niedopałków papierosów, padłych zwierząt (ryb, ptaków, gryzoni), gałęzi, itp. z lustra wody i brzegów do godziny 8,
  • inne niezbędne czynności w celu utrzymania czystości i odpowiedniego, schludnego wyglądu terenów Jeziora Tarnobrzeskiego,
  • w okresach od dnia podpisania umowy do 30.04.2023 r. oraz od 01.10.2023 r. do 31.12.2023 r. utrzymanie czystości i porządku na plażach i terenach przyległych nad Jeziorem Tarnobrzeskim (prace przewidziane jak dla sezonu letniego w zależności od potrzeb lub na zgłoszenie Zamawiającego),
  • zapewnienie osoby do akcji informacyjnych, w tym edukacji kierowców pojazdów mechanicznych o zasadach parkowania.
 

3. Utrzymanie terenów zieleni

  • odchwaszczenie mechaniczne lub ręczne piasku z wyrastających traw i chwastów, samosiejek lub innych roślin na plażach bez użycia środków chemicznych,
  • rozgarnięcie kretowisk,
  • w razie potrzeb wycinanie trzcin rosnących wzdłuż plaży (w wodzie) oraz usuwanie powstałych odpadów,
  • sprzątanie i koszenie trawników łąkowych.
  • zebranie wszystkich zanieczyszczeń stałych z całego terenu objętego koszeniem
  • odchwaszczenie płyt wielootworowych typu Jomb, które znajdują się pomiędzy plażami a terenami zielonymi nabrzeża
  • koszenie pasa zieleni oddzielającego ścieżkę rowerową i chodnik od jezdni oraz trawników łąkowych nabrzeża na zgłoszenia Zamawiającego nie rzadziej niż co 10 dni (ilość koszeń zależna od warunków wzrostowych traw i pogodowych, wysokość trawy nie większa niż 10 cm),
  • bezzwłoczne wygrabienie, zebranie i wywóz ściętej trawy ze skoszonych powierzchni trawników oraz z sąsiednich nawierzchni, przejść pieszych oraz elementów małej architektury (ławek, koszy itp.),
  • przycinanie, kształtowanie roślinności oraz drzewostanu niskiego i wysokiego.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama