reklama

Istniejący odcinek S19 pomiędzy Jasionką a Sokołowem Małopolskim zostanie poszerzony

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA

Istniejący odcinek S19 pomiędzy Jasionką a Sokołowem Małopolskim zostanie poszerzony - Zdjęcie główne

Odcinek S19 pomiędzy Jasionką a Sokołowem Małopolskim zostanie poszerzony | foto GDDKiA

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Podkarpacie Jest już decyzja środowiskowa dla rozbudowy o dodatkową jezdnię drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Sokołów Małopolski Północ do węzła Jasionka na długości około 15 kilometrów. Zatwierdzony został także Program inwestycji dla tego zadania. W I kwartale 2022 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj.
reklama

Obecnie na tym odcinku S19 kierowcy korzystają z trzypasmowej jezdni bez pasa rozdziału kierunków jazdy. Po rozbudowie będą dostępne dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu, pas awaryjny o szerokości 2,5 m oraz pobocza. 

- Sukcesywnie zbliżamy cię do celu, jakim jest spójny, wygodny i bezpieczny układ komunikacyjny kraju. Jego bardzo istotnym elementem będzie międzynarodowy korytarz transportowy, zlokalizowany wzdłuż wschodniej granicy Polski, czyli trasa Via Carpatia. Rozbudowa S19 na odcinku od Sokołowa Małopolskiego do Jasionki jest niezbędna do jego pełnej funkcjonalności.
- powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Zakres prac w ramach rozbudowy S19 obejmie m.in.:

  • dobudowę drugiej jezdni,
  • dostosowanie istniejących obiektów inżynierskich,
  • urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i urządzeń ochrony środowiska,
  • przebudowę dróg poprzecznych, cieków
  • przebudowę i budowę infrastruktury technicznej.
Węzły zlokalizowane na S19 posiadają pełny, docelowy przekrój dwujezdniowy, dlatego nie będą wymagały rozbudowy.

W ramach inwestycji powstaną także nowe obiekty inżynierskie w tym:

  • estakada o dł. 157,5 m w miejscowości Nienadówka, dwa wiadukty (w tym 1 z funkcją przejścia dla zwierząt średnich),
  • trzynaście przejść dla zwierząt,
  • przejazd gospodarczy i dwa przepusty.

W ramach ochrony środowiska zostaną wykonane:

  • cztery przejścia dla zwierząt średnich (jedno zespolone z wiaduktem),
  • cztery przejścia dla zwierząt małych,
  • osiem przejść dla płazów, ponad 3 km ekranów akustycznych, zbiorniki retencyjne (13 otwartych i 4 zamknięte).
Posadzona zostanie zieleń dogęszczająca, izolacyjna, krajobrazowa i naprowadzająca. Powstaną też urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni i osłony przeciwolśnieniowe.

Inwestycja będzie realizowana na terenie powiatu rzeszowskiego (gmina Sokołów Małopolski i gmina Trzebownisko) i łańcuckiego (gmina Czarna), w bezpośrednim sąsiedztwie już istniejącej jezdni drogi ekspresowej.  

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego północną i południową Europę. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu będzie miała docelowo długość ok. 169 km.

W województwie podkarpackim kierowcy mają do dyspozycji prawie 76 kilometrów szlaku Via Carpatia, z których ponad 45 zostało oddanych w tym roku. Pomiędzy Rzeszowem a granicą województw podkarpackiego i lubelskiego w budowie pozostał tylko jeden odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem. W realizacji są odcinki o długości 39 km, a w przygotowaniu o długości 54 km.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama