reklama

Chaos! Potężne kłopoty z rejestracją na szczepienia przeciw COVID-19!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: KPRM

Chaos! Potężne kłopoty z rejestracją na szczepienia przeciw COVID-19! - Zdjęcie główne

foto KPRM

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Od dziś (22 stycznia) rejestrować na szczepienia przeciwko COVID-19 mogą się osoby powyżej 70. roku życia. Specjalnie stworzona w tym celu ogólnopolska infolinia 989 godzinę po północy padła i nie działała przez kilka godzin. W miejscowych przychodniach dochodziło do nerwowych sytuacji.
reklama

22 stycznia rozpoczęła się rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19 osób powyżej 70. roku życia.

Zarejestrować się można na trzy sposoby:

  • zadzwonić pod numer 989
  • przez portal pacjent.gov.pl
  • w wybranym przez siebie punkcie szczepień.
Szczepienia przeciw koronawirusowi wszystkich osób powyżej 70 roku życia zaczną się w poniedziałek 25 stycznia.

Tak wygląda teoria, a jak jest w rzeczywistości...

- Między godziną 7 a 8 czterokrotnie próbowałem dodzwonić się na ogólnopolską infolinię 989. Za każdym razem słyszałem komunikat: "Przepraszamy nie możemy zrealizować tego połączenia. Prosimy spróbuj później” - taki poranek czekał wielu seniorów powyżej 70. roku życia, którzy chcieli się zarejestrować na szczepienia przeciw COVID-19.

Infolinia 989 padła i nie działała przez kilka godzin.

Głuche lub zajęte telefony w miejscowych przychodniach

Seniorzy z Mielca i powiatu mieleckiego już wcześniej zgłaszali do naszej redakcji problemy z dodzwonieniem się do miejscowych przychodni, które zostały wyznaczone do rejestracji chętnych na szczepienia, a później prowadzenia akcji szczepień. W Mielcu takich przychodni jest 13, na terenie gmin powiatu mieleckiego kolejnych 11.

Sprawdziliśmy pięć losowo wybranych punktów szczepień w naszym regionie. 

W szpitalu w Mielcu i przychodniach "Piątka" i "Salus" w Mielcu linie były zajęte lub nikt nie podnosił słuchawki. Zdarzało się też, że musieliśmy czekać około 20 minut na połączenie, bo przed nami było 5 lub 10 osób oczekujących.

Szpital Specjalistyczny w Mielcu na swojej stronie  internetowej poinformował, że dopiero po zaszczepieniu medyków, pod koniec stycznia lub początkiem lutego, włączy się w szczepienie populacji. 

Bez problemów  udało się nam  natomiast  dodzwonić do przychodni w Przecławiu i Rzemieniu. Tam też dowiedzieliśmy się, że zainteresowanie szczepieniem jest bardzo duże, niestety każda z tych przychodnia ma przydzielone tylko 30 dawek na tydzień, więc proces ten potrwa. 

Nie ma żadnych granicznych terminów szczepień. Są początkowe daty zapisów na szczepienia, nie ma granicznych. Nikt z chętny do zaszczepienia się nie zostanie pozbawiony takiej możliwości. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ>>

Wiemy, że przed niektórymi przychodniami tworzyły się nawet kolejki. Zdenerwowani seniorzy czekali i nie wiedzieli, czy w końcu uda im się zarejestrować.

Dotarły do nas sygnały z Tarnobrzega. Przychodnie "odsyłają z kwitkiem" wiele osób, tłumacząc że nie ma już miejsc na szczepienia! Praktycznie nie masz szans na rejestrację, jeśli nie jesteś pacjentem danej placówki! Z kolei rząd tłumaczy, że nie ma żadnej rejonizacji jeśli chodzi o szczepienia przeciw COVID-19.

Jaki jest powód? Braki w dostawach szczepionek. Kolejny raz okazuje się, że politycy mówią jedno, a życie pisze zupełnie inny scenariusz.

Komunikat NFZ

Na stronie internetowej rzeszowskiego Narodowego Funduszu Zdrowia możemy znaleźć taki komunikat:

"22 stycznia rozpoczął się etap rejestracji na szczepienia dla grupy 70+. Ze względu na ograniczoną dostępność szczepionki najprawdopodobniej nie wszyscy zainteresowani zostaną umówieni w procesie rejestracji na konkretne terminy szczepień. Dla pozostałych osób powyżej 70. roku życia zainteresowanych szczepieniem przeciw koronawirusowi udostępniamy możliwość zgłoszenia się na szczepienia przez infolinię i formularz internetowy. W związku z tą sytuacją zwracamy się do Państwa z prośbą o wsparcie pacjentów w tym procesie przez:

  • informowanie pacjentów o możliwości zgłoszenia chęci szczepienia na infolinii 989, która w przypadku braku wolnych terminów oddzwoni do pacjenta, jeśli pojawią się nowe dawki szczepionki i nowe terminy szczepień,
  • wsparcie w wypełnieniu formularza dla pacjentów dostępnego TUTAJ>>
Każda osoba, która wypełni formularz, zostanie telefonicznie poinformowana o możliwości rejestracji na konkretny termin szczepienia."

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama