Social media do promocji samorządów. Kongres Innowacyjnego Marketingu - DZIEŃ PIERWSZY [FOTO]

Opublikowano:
Autor:

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Zobacz zdjęcia z pierwszego dnia Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który został zorganizowany po raz 9. i ściągnął do Rzeszowa przedstawicieli większości samorządów z całej Polski. Jakie wskazówki i rady mieli dla nich prelegenci - znakomici eksperci marketingu miejsca i social media?

Kongres, który odbywa się w hotelu Hilton Garden Inn trwa dwa dni. Jak informował organizator - agencja PR Exacto, wydarzenie to jest okazją do spotkania się przedstawicieli samorządów, a przede wszystkim do wymiany doświadczeń w obszarze komunikacji. W tym roku tematem przewodnim są media społecznościowe i sposoby ich wykorzystania w sposób, który nie będzie generował wysokich kosztów na promocję. Wiadomym jest, co podkreślali prelegenci, że cięcia na marketing w samorządach dzieją się od lat. Dlatego trzeba sobie radzić, wykorzystując narzędzia nie nadszarpujące budżetu lub wręcz są bezpłatne.

Pierwsi prelegenci skupili się na turystyce i sposobach przyciągania turystów w nasze rejony. Kasia i Maciej Marczewscy, autorzy bloga "Ruszaj w drogę!" zdradzili, czego najbardziej oczekują od odwiedzanych miejsc turyści i jak pomóc im w realizacji ich potrzeb. Ważne jest wykorzystanie momentu i podanie im wręcz na tacy tego, czego właśnie szukają - takim pomysłem mogą być przewodniki, np. w postaci e-booków z gotowymi trasami po okolicach.

Kolejna prelekcja poprowadzona przez Macieja Sawickiego, Creative Concept Designer oraz Katarzynę Stempniak, Digital Strategist z White Bits pokazała uczestnikom, co sprawdza się w komunikacji branży podróżniczej oraz jakich informacji potrzebują Milleniarsi i pokolenie Z.

Robert Stępowski, redaktor naczelny portalu marketingmiejsca.com.pl  w nieco humorystyczny sposób pokazał, jak wykorzystać budżet na promocję samorządów i jak mogą nam w tym pomóc social media.

W przerwie uczestnicy mogli wymienić się doświadczeniami i pomysłami. A była ich cała masa. Nic dziwnego, bo kiedy w jednym miejscu pojawiają się przedstawiciele samorządów z całej Polski, nie mogło być inaczej. Dodajmy więc, że na kongresie pojawili się przedstawiciele urzędów marszałkowskich, w tym pomorskiego, dolnośląskiego, warmińsko-mazurskiego, małopolskiego, podkarpackiego, łódzkiego, lubelskiego, podlaskiego. Byli przedstawiciele powiatów, miast i gmin, w tym z Kutna, Łodzi, Lublina, Olsztyna, Kielc, Opola i masa innych. Wśród miast i gmin reprezentujących samo podkarpackie były: Przemyśl, Jasło, Mielec, Stalowa Wola, Ropczyce, Boguchwała, Rzeszów, Dębica, Ustrzyki Dolne, Komańcza, Przeworsk, Jarosław, czy Dukla.

O tym, dlaczego łatwiej jest powołać markę miejsca aniżeli ją wdrożyć, mówił po przerwie Piotr Lutek, prezes zarządu Synergia Lublin. Skupił się na tym, jak zaprojektować unikalne aktywa marki, zaprezentował też autorskie narzędzia, które porządkują pracę nad komunikacją.

Tomasz Wosk, naczelnik Wydziału Promocji Kultury i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Stalowej Woli, zwrócił uwagę na cięcia kosztów w samorządach, co od lat odbija się na nich. Dużym samorządom łatwiej jest zorganizować duże przedsięwzięcia, które przynoszą ogromne sukcesy promocyjne, ale czy to oznacza, że niewielkie samorządy są na straconej pozycji?

Kamil Bolek, CMO w LifeTube przypomniał, że zapomnianym medium społecznościowym  jest YouTube, który nawet nie jest brany w rankingach kanałów social media. A to błąd. YouTube w tym momencie jest drugą w Polsce siłą, jeśli wziąć by pod uwagę listę kanałów kontaktu z naszymi odbiorcami.

Kolejną częścią spotkania była dyskusja. Szymon Sikorski, CEO Publicon. Adrian Gamoń, strateg i konsultant ds. brandingu i social media, adriangamon.com, Piotr Lutek, prezes zarządu Synergia Lublin i prof. UW. dr hab. Dariusz Tworzydło, CEO Agencja Public Relations Exacto próbowali odpowiedzieć na pytanie: co jest ważniejsze dla marki miejsca - tradycyjny PR czy media społecznościowe? Oraz jak wykorzystać influencera do promocji naszej marki?

Jak prawo reguluje nasze działania w social mediach? Na co samorządy szczególnie powinny zwrócić uwagę tworząc swoje kampanie w sieci? Na te postawione przez siebie pytania odpowiedział Damian Chudzik z AXELO Prawo i Podatki dla Biznesu.

Joanna Tymowicz, Client Service Director w Ideo Force odpowiedziała na pytanie, jak tworzyć treści i skutecznie angażować użytkowników mediów społecznościowych, a pierwszy dzień kongresu zamknęła Anna Miotk, dyrektor ds. Komunikacji Polskie Badania Internetu - PBI. Zwróciła ona uwagę na możliwość wykorzystania mediów społecznościowych przez samorządy w taki sam sposób, w jaki robią to firmy czy instytucje.

O czym dnia drugiego Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach? Dowiemy się z kolejnej relacji na naszym portalu. Przypomnijmy, że Korso24 jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE