Reklama

Social media do promocji samorządów. Kongres Innowacyjnego Marketingu - DZIEŃ DRUGI [FOTO]

Opublikowano: pt, 29 lis 2019 17:18
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Drugi dzień IX Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach zorganizowanego przez Agencję Exacto miał nieco inną formułę niż dnia poprzedniego. 29 listopada oprócz prelekcji odbyły się trzy bloki tematyczne z garściami przydatnej teorii, ale przede wszystkim z masą ćwiczeń i zadań do wykonania oraz dyskusjami. Zobacz fotorelację.

Kolejny dzień kongresu otworzył Kuba Sito, dziennikarz Radia Chillzet. Przedstawicieli samorządów przekonywał, że nie ma nic ważniejszego od komunikacji z klientami, ale by prowadzić ją skutecznie, trzeba zacząć od przygotowania jej strategii.

"Smart Marketing w dobie Smart Cities" to prelekcja Anny Deręgowskiej-Watz, partnera zarządzającego Planet Partners i Alberta Lewandowskiego, eksperta Planet Partners. Uczestnikom pokazali najciekawsze projekty marketingu miejsca. Te, które zasługują na uznanie, były skuteczne, mogą być fundamentem przy projektowaniu własnych kampanii komunikacyjnych.

Karolina Dziwak-Filosek, specjalistka ds. social media i Michał Raszka, dyrektor Działu Komunikacji i Strategii Medialnych z Grupy PRC Holding, odpowiadali na pytanie, gdzie samorządowcy powinni kierować swoją strategię komunikacyjną. Zwrócili szczególną uwagę na Facebooka, zastanawiając się czy ten portal społecznościowy ma jeszcze przyszłość czy czeka go powolny upadek.

Po przerwie przedstawiciele samorządów wybrali uczestnictwo w jednym z trzech zaproponowanych bloków tematycznych z dyskusją i zadaniami do wykonania. Michał Basiński, manager projektów i ekspert firmy Synergia z Lublina realizował temat: "Praktyczne tworzenie pomysłowych akcji promocyjnych zgodnych z ideą marki miejsca".

Michał Tkaczyszyn, PR Manager z firmy Publicon rozmawiał z uczestnikami swojego bloku o trendach i wyzwaniach dla samorządu w kontekście social mediów, wideo jako kluczowej formie komunikacji, influencer marketingu i jego potencjale w budowie marki miejsca, o zmianie trendów polegających na przechodzeniu z Facebooka na inne social media oraz dynamicznych formach tworzenia i aktywności w social mediach.

 

Trzeci blok poprowadził Wojciech Szymański, prezes zarządu agencji marketingowej Ideo Force. Przy realizacji tematu "Tworzenie Customer Journey, czyli jak optymalnie docierać z informacją do właściwych odbiorców"  pokazał, jak mierzyć efekty komunikacji oraz co w pracy samorządu może okazać się kluczowe dla planowania struktur marketingu miejsca.

- Cel kongresów marketingu w samorządach jest co roku ten sam. Naszym zamiarem jest edukowanie. Naszym zamiarem jest dawaniem wsadu merytorycznego dla osób, które zajmują się promocją w samorządach. Pokazujemy nowe trendy, dobre przykłady, dobre praktyki. Uczymy narzędzi. Ten cel się nie zmienia od samego początku. I nie zmieni się, ponieważ, moim zdaniem, najlepiej edukuje wymiana doświadczeń. Dlatego na kongresie rozmawiamy o rzeczach nam bliskich współcześnie, czyli o mediach społecznościowych. O tym, jak je wykorzystywać w promocji marki miejsca, jak wykorzystywać je w sposób efektywny i skuteczny. Dyskusje powinny, moim zdaniem, przynieść inspiracje, refleksje i uzupełnić warsztat, który dotychczas był przez samorządy wykorzystywany -

powiedział nam prezes Agencji Exacto, Dariusz Tworzydło, organizator kongresu.

Jak dodał, samorządy są świadome tego, że w natłoku informacji ludzie wybierają te dla nich najcenniejsze. Dlatego tak ważne jest uzupełnianie wiedzy poprzez prelekcje i warsztaty, by przyciągać do siebie odbiorców. Nie jest to łatwe, kiedy samorządy, szukając oszczędności, ucinają budżety w działach marketingu. Jak sobie z tym radzić? Dariusz Tworzydło zaznaczył, że odpowiedź między innymi na to pytanie przedstawiciele samorządów znajdują właśnie podczas takich dorocznych spotkań.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.