Reklama

Ruszy montaż kładek rowerowych przy trzech mostach

Opublikowano:
Autor:

Ruszy montaż kładek rowerowych przy trzech mostach - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Podpisano umowy z wykonawcami kładek. Mają powstać do przyszłych wakacji. O ewentualnych utrudnieniach w ruchu dowiemy się za dwa tygodnie, kiedy miasto pozna harmonogram prac.

Kładki rowerowe mają powstać przy moście Lwowskim, Narutowicza i moście Karpackim. Ich budowa ma wpłynąć na płynną i bezkolizyjną komunikację rowerzystów i pieszych. Dla miejskich urzędników rozstrzygnięcie tego przetargu i wyłonienie wykonawcy nie było drogą usłaną różami. W pierwszych przetargach oferty były znacznie wyższe niż zakładało miasto, w związku z czym dwukrotnie unieważniano przetarg.

  • CZYTAJ TAKŻE:

>> Samochodem elektrycznym po Bieszczadach? Ustrzyki Dolne mówią "tak"

Udało się za trzecim razem, jednak i w tym przypadku nie obyło się bez komplikacji. Pierwotnie na zadanie miasto przeznaczyło 8 mln zł. Oferty za wykonanie trzech kładek w trzecim przetargu wyniosły łącznie 11 mln zł. Podjęto wówczas decyzje, że czwartego przetargu nie będzie i ratusz dołoży brakujące miliony z budżetu miasta. 

- Umowy zostały podpisane. Kładki będą gotowe do przyszłych wakacji. 


- przekonuje Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa. 

Za wykonanie kładki przy moście Narutowicza i moście Karpackim miasto zapłaci odpowiednio 3,8 mln zł i 4,3 mln zł. Wykonaniem tej części zadania zajmie się firma INTOP Tarnobrzeg. Z kolei firma INTOP Warszawa za 2,9 mln zł wykona kładkę przy moście Lwowskim.

- Kładka na moście Lwowskim powstanie od strony północnej. Będzie to odrębna konstrukcja z dwukierunkowymi drogami dla rowerów. Przy moście Narutowicza kładka również będzie od stworzona od strony północnej i zostanie „umieszczona” na istniejącym ciepłociągu. Trzecia kładka będzie również od strony północnej, jednak w przypadku mostu Karpackiego będziemy mieć do czynienia z poszerzeniem istniejącego ciągu.


- informuje radny Daniel Kunysz, prezes Stowarzyszenia Rowery. Rzeszow.pl.

Okazuje się, że budowanie kładki od podstaw jest tańsze od kładki dostosowanej do obecnej infrastruktury. Warto również dodać, że kierowcy poruszający się na co dzień po jednym z mostów, muszą się najprawdopodobniej liczyć z utrudnieniami w ruchu w trakcie prac. Szczegółowy harmonogram robót ratusz ma otrzymać do dwóch tygodniu. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE