Reklama

Remont Rzeszowa Głównego. Jakie zmiany, utrudnienia?

Opublikowano: śr, 28 sie 2019 11:28
Autor:

Remont Rzeszowa Głównego. Jakie zmiany, utrudnienia? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Konstrukcje nowych peronów, budowa podziemnego przejścia i przebudowa wiaduktu, to widoczne zmiany na stacji Rzeszów Główny. 2 września rozpoczyna się przebudowa wąskiego wiaduktu na ul. Batorego w szeroki obiekt. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 205 mln zł, współfinansowana ze środków POIiŚ, zapewni komfortową obsługę wszystkim podróżnym, min. dzięki windom i schodom ruchomym.

Od września rozpocznie się demontaż wiaduktu kolejowego na ul. Batorego. Wykonawca usunął już tor i konstrukcje sieci trakcyjnej. Zabezpieczony jest nasyp kolejowy. Prace prowadzone są jednocześnie z robotami na stacji. Całkowita przebudowa wiaduktu, umożliwi poszerzenie jezdni. W miejscu jednego, będą dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Inwestycja kolejowa nie tylko utrzyma bezpieczny przejazd pociągów, ale znacznie usprawni system komunikacji w mieście.

Szeroki zakres prac przy wiadukcie wymaga od 2 września zmian w komunikacji drogowej. Dla kierowców i pieszych przygotowano alternatywne przejazdy i przejścia.

Podziemne przejście i nowe perony już w budowie

Na czas przebudowy stacji zapewniono alternatywne przejścia, dodatkowy peron tymczasowy i specjalne zejście ze starej kładki na perony. Komunikację ma ułatwić specjalne oznakowanie.
Sierpień został wykorzystany na roboty przy konstrukcji przejścia podziemnego. Pasażerowie zyskają dzięki niemu bezpieczną i sprawną drogę na perony. Przejście połączy nie tylko perony, ale i dwie strony miasta. To obiekt o długości 137 m.

Efektem dotychczasowych prac na stacji są już widoczne krawędzie dwóch 300 i 400 m peronów. Docelowo będą trzy nowe, wyższe platformy, ułatwiające wsiadanie do pociągu. Nawierzchnia z liniami naprowadzającymi, ułatwi drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się lepszy dostęp
do kolei zapewni 5 wind i 5 schodów ruchomych. Komfort stacji zwiększy również wymienione na ledowe oświetlenie oraz nowe wiaty i ławki. Czytelną orientację zapewnią tablice informacyjne i oznakowanie.

W obszarze stacji przebudowywane są podziemne sieci. Codziennie pracuje kilkadziesiąt osób oraz specjalistyczny sprzęt, m.in. palownice, dźwigi, wiertnice.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.