Przeprawa kolejowa przez San składa się z dwóch obiektów o długości prawie 400 metrów. Projektanci umieścili go między rozsuniętymi elementami zabytkowej przeprawy nad Sanem. Konstrukcja nawiązuje do historycznego charakteru miasta.
Co mówią władze?
Piotr Wyborski, Prezes Zarządu PLK SA nie kryje zadowolenia z nagrody.
Grand Prix za most kolejowy w Przemyślu w konkursie Budowa Roku Podkarpacia 2023 jest uhonorowaniem naszego przedsięwzięcia. Cieszy fakt wyróżnienia inwestycji jako ważnej dla kolei i regionu. Nagroda świadczy o tym, że dostrzeżono jej atuty i doceniono efekty naszej pracy
- mówi.
Kiła i chlamydia atakują Podkarpacie. Ekspert wskazuje przyczyny [TYLKO U NAS]
Most kolejowy w Przemyślu powstał według innowacyjnej koncepcji. Budowniczowie rozsunęli istniejące przęsła i stworzyli nową, dwutorową konstrukcję. Dzięki temu pociągi pasażerskie i towarowe mogą bezpiecznie korzystać z przeprawy. Zachowano przy tym historyczne elementy mostu.
Realizacja i wartość projektu
Budowa trwała niewiele ponad rok. Wykonawcy utrzymali w tym czasie ruch kolejowy na trasie. Stanowiło to spore wyzwanie logistyczne, ale inwestycję zrealizowano zgodnie z harmonogramem.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zainwestowały w budowę mostu kolejowego prawie 70 milionów złotych netto. Projekt otrzymał dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.