Budowa Wisłokostrada jest jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji drogowych w Rzeszowie. Nowa droga pobiegnie prawym brzegiem Wisłoka i połączy al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą. W skład inwestycji wchodzi również przebudowa ul. Maczka, poprzez przebudowę do czterech pasów ruchu oraz rozbudowa mostu Załęskiego.
- Zezwolenie na realizację Wisłokostrady mamy otrzymać w tym tygodniu. Mamy już ZRID na przebudowę ul. Maczka. We wrześniu otrzymamy odpowiednie pozwolenia dotyczące ul. Ciepłowniczej. Do końca roku powinniśmy posiadać wszystkie dokumenty niezbędne do rozpoczęcia inwestycji.
- tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.
Jedną z części inwestycji jest przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie siedziby Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie przebudowane ma być aż osiem ulic: Fredry, Śniadeckich, Głowackiego, Orzeszkowej, Batorego, Styki, Siemieńskiego oraz Żółkiewskiego. Łączny koszt tej części inwestycji to ponad 40 mln zł. O problemach związanych z wyłonieniem wykonawcy tej części inwestycji pisaliśmy w artykule pt. Przebudowa ośmiu ulic wstrzymana. Opóźnienie gwarantowane.
Przebudowa ul. Maczka, rozbudowa mostu Załęskiego i połączenie al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą jest szacowane na ok. 200 mln zł. Na tą kwotę składa się 103 mln zł na połączenie ulic, 29 mln zł na rozbudowę ul. Ciepłowniczej z mostem Załęskim, 18 mln zł na rozbudowę ul. Maczka oraz 40 mln zł na przebudowę ośmiu ulic. Inwestycja ma dofinansowanie z unijnych środków.
- Prace budowlane rozpoczną się prawdopodobnie pod koniec 2021 roku. Wisłokostrada będzie gotowa do 2024 roku.
-dodaje Maciej Chłodnicki.
rafal.bolanowski@korso.pl