reklama

Przebudowa ośmiu ulic wstrzymana. Opóźnienie gwarantowane

Opublikowano:
Autor:

Przebudowa ośmiu ulic wstrzymana. Opóźnienie gwarantowane - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKrajowa Izba Odwoławcza uwzględniła skargę firmy Strabag ws. przetargu na przebudową ośmiu ulic w centrum miasta. Okazuje się, że wykonawca, który wygrał przetarg, dostarczył niekompletną dokumentację podczas konkursu ofert. Wszystko wskazuje na to, że inwestycja będzie zrealizowana z opóźnieniem.

Mówimy o przebudowie ul. Głowackiego, Fredry, Śniadeckich, Orzeszkowej, Styki, Batorego, Żółkiewskiego oraz Siemieńskiego wraz z budową dwupasmowego ronda. Tak duża przebudowa w centrum miasta będzie skutkować potężnymi utrudnieniami w komunikacji.

Prace miały się rozpocząć tuż po zakończeniu przebudowy wiaduktu nad ul. Batorego. Wszystko wskazuje na to, że realizacja zadania będzie opóźniona. 


- Firma Strabag zaskarżyła wyniki przetargu twierdząc, że inne firmy uczestniczące w postępowaniu podały nieprawidłowe informacje w dokumentacji. Otrzymaliśmy informacje od Krajowej Izby Odwoławczej, że musimy unieważnić wyniki wyboru.


- wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.

Głównym problemem dla firmy Strabag okazały się informacje przekazane przez innych wykonawców o doświadczeniu osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie inwestycji.

Przypomnijmy, że do realizacji inwestycji zgłosiło się siedem firm. Miasto zdecydowało się na wybór oferty Eurovia, która oszacowała inwestycje na ponad 45 mln zł. Ich oferta okazała się dla władz miasta lepsza od propozycji Miejskiego Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów (oferta na ponad 46 mln zł) i właśnie firmy Strabag, która złożyła skargę. 

Teraz zadaniem urzędników miejskich będzie ponowna analiza ofert z uwzględnieniem wniosków KIO, które jeszcze do ratusza nie dotarły. Powtórzona zostanie cała procedura przetargowa od momentu otwarcia ofert do czasu wyłonienia wykonawcy. Wszystko to wpłynie na czas realizacji inwestycji. Pierwotnie roboty budowlane miały się zakończyć w połowie 2022 roku.


- Realizacja inwestycji będzie opóźniona o ok. dwa miesiące. 


- dodaje Maciej Chłodnicki.  

Próbowaliśmy się skontaktować z przedstawicielami firmy Eurovia i Strabag, jednak do momentu ukazania się artykułu, firmy nie odpowiedziały na nasze pytania zawarte w e-mailu. 

 

rafal.bolanowski@korso.pl

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo