Pozycjonowanie strony www – 4 największe zalety

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Pozycjonowanie strony www – 4 największe zalety - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Dążenie do osiągnięcia wysokiego wyniku organicznego w propozycji linków wyświetlanych przez wyszukiwarkę w formie odpowiedzi na tzw. frazę kluczową jest kluczowym procesem w promocji firmy i walce o poprawienie wyników sprzedażowych. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, jak cenne jest pozycjonowanie strony www i działania SEO. Jakie konkretne korzyści przynosi tego typu praca?

Pozycjonowanie www zapewnia obecność witryny w wyszukiwarce

Witryna, która nie figuruje na liście wyszukiwarki, jest praktycznie skazana na niepowodzenie. Dlaczego obecność strony w wynikach organicznych jest tak ważna? Odwiedziny witryn aż w siedemdziesięciu pięciu procentach pochodzą właśnie z kliknięć linków organicznych, a nie z reklam zewnętrznych. Pozycjonowanie www dąży do zapewnienia obecności wśród nich, co stwarza podstawowe warunki do tego, by zdobyć klienta.

Pozycja wpływa na ilość odwiedzin

Oczywiście nie sama obecność w wyszukiwarce jest ważna. Równie istotne jest miejsce, na którym odnośnik do danej witryny jest wskazywany. Badania wskazują, że szanse na zwiększenie ilości odwiedzin mają linki na pozycjach od pierwszej do dziesiątej. Oczywiście na największą liczbę wyświetleń mogą liczyć strony na najwyższych pozycjach.

Propozycje spoza pierwszej dziesiątki notują jedynie sporadyczne kliknięcia. Dlatego pozycjonując stronę www, dąży się do osiągnięcia przynajmniej pierwszej trójki, a optymalnym celem jest pozycja lidera. Skuteczna kampania zwiększy ilość potencjalnych klientów oglądających witrynę, czyli zapoznających się z ofertą danej firmy.

Wzrost sprzedaży

Pozycjonowanie www to zbiór działań, który nieprzypadkowo dąży do osiągnięcia stopnia wyświetleń strony. Istnieje bezpośrednia zależność między ilością odwiedzin a wynikami sprzedażowymi. Jest to naturalne. Im większa ilość potencjalnych klientów zapozna się z ofertą, tym większa szansa na przekonanie części z nich do działania. Zatem ostatecznym celem pozycjonowania stron www jest poprawa wyników sprzedażowych, czyli zysków przedsiębiorstwa.

Zwycięstwo nad konkurencją – dominacja rynku

Wysokie miejsce w wynikach organicznych wyszukiwarki to również szansa na zdominowanie rynku i zdobycie znacznej przewagi nad konkurencją. W zależności od profilu firmy i sposobu prowadzenia przez nią działalności gospodarczej można podjąć pracę dążącą o zdobyciu rynku ogólnego lub lokalnego.

Drugi przypadek proponowany jest głównie przedsiębiorstwom działającym w trybie stacjonarnym, regionalnie, nastawionym na współpracę z klientem z sąsiedztwa. W takich sytuacjach pozycjonowanie strony www odbywa się m.in. z udziałem fraz kluczowych standardowych poszerzonych o geograficzne doprecyzowania. Pozwala to na zdobycie lokalnego rynku i dotarcie do klientów poszukujących sprzedawcy lub usługodawcy niedaleko miejsca swojego zamieszkania lub pobytu.

Podsumowanie

Reasumując, skorzystanie z usług SEO i pracy pozycjonera pozwala na: zaistnienie w internecie, dotarcie z ofertą do większej ilości osób, zwiększenia sprzedaży i tym samym zysków oraz zdominowanie konkurencji.

Artykuł przygotowany we współpracy z Pro-pozycje.pl

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE