Dotychczas z rezerwacji wizyty w placówce ZUS mogli skorzystać klienci, którzy mieli swoje konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Teraz każdy z interesantów może zadzwonić i umówić się na spotkanie, niezależnie od tego, czy ma już konto na PUE.
Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, pesel lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też podać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty.
Następnie na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.
- Nowe rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo i komfort naszych klientów. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej. Przypominamy, że wizyty w ZUS odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego (zachowanie bezpiecznego odstępu od innych osób, zakryte maseczką lub przyłbicą usta i nos, dezynfekcja rąk przed wejściem na salę).
- czytamy w komunikacie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Lista numerów kontaktowych znajduje się TUTAJ.