Termin zakończenia budowy, za którą odpowiada konsorcjum firm z liderem Mostostal Warszawa oraz Acciona Construccion S.A, zaplanowany jest na 2022 rok.
Budowany odcinek, którego długość to 11,5 km, położony jest w powiecie niżańskim, dokładnie na terenie gmin Nisko i Jeżowe. Rozpoczyna się za węzłem Nisko. Trasa drogi ekspresowej biegnie w okolicy Nowosielec w kierunku południowym, po zachodniej stronie drogi krajowej nr 19. Finalnie krzyżuje się z nią bezkolizyjnie i odbija w kierunku południowo – wschodnim. Cały odcinek to dwujezdniowa droga ekspresowa z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu.
W skład nowego odcinka wejdą także drogi poprzeczne i dojazdowe, które w przyszłości pomogą połączyć inwestycję z istniejącą siecią dróg. To nie wszystko, bo na jego trasie pojawi się 5 wiaduktów, 6 przejść dla zwierząt, 9 przepustów o funkcji ekologicznej, a także ekrany wygłuszające i 2 punkty obsługi podróżnych.
Budowa dzisiejszego odcinka drogi ekspresowej S19 jest już trzecim po odcinkach Zdziary – Rudnik nad Sanem i Rudnik nad Sanem – Podgórze, na którym trwają prace budowlane.
W realizacji jest blisko 130-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim stanowiący fragment przyszłej Via Carpatia. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim. Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 roku, a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 roku.
To oznacza, że Rzeszów przez Lublin połączy się z Warszawą drogą ekspresową.