Reklama

Perony na dworcu głównym do przebudowy

Opublikowano: pon, 24 cze 2019 21:27
Autor:

Perony na dworcu głównym do przebudowy - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Rozpoczyna się kolejny etap prac nad odnowieniem dworca Rzeszów Główny. Wszystkie perony będą przebudowane, komfortowe, do tego nowoczesne windy. Dla podróżnych przygotowane zostały czasowe, zmienione dojścia.

Wykonawca rozpoczął już przygotowania do przebudowy centralnej części stacji, m.in. przejścia podziemnego pod torami. Zamontowane będzie oznakowanie nowej organizacji ruchu. Wygłaszane są komunikaty głosowe o zmianach.
 
Prace na torach i peronach wymagają wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Rzeszów Główny – Rzeszów Staroniwa. Zmiany będą obowiązywać od jutra, 25 czerwca, do 24 listopada. Zastępcza komunikacja autobusowa obejmie 10 pociągów Przewozów Regionalnych, kursujących między Rzeszowem a Jasłem oraz do i z Boguchwały. Zmiany w organizacji ruchu uwzględniono w obecnym rozkładzie jazdy.

To nie wszystkie czasowe zmiany. W lipcu rusza przebudowa torów oraz sieci trakcyjnej od strony budynku dworcowego. Dlatego na stacji Rzeszów Główny od 1 lipca podróżni będą korzystać z peronu nr 3 oraz dodatkowego – tymczasowego peronu nr 4 (od strony budynku dworca, ul. Łączna). Specjalnie przygotowane oznakowanie, plakaty oraz ulotki, ułatwią orientację na stacji. Prace zaplanowano tak, by podróżni mieli dostęp do pociągów - obejmą najpierw perony nr 1 i nr 2.

Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Linie naprowadzające, ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, lepszą komunikację zapewnią windy i schody ruchome. Istniejąca kładka nad torami zostanie rozebrana i przeniesiona w inne lokalizacje. W zamian powstanie przejście podziemne. W lipcu wykonawca planuje demontaż dwóch pierwszych przęseł kładki od strony ul. Kochanowskiego. Będzie przygotowane tymczasowe dojście.
Demontaż kładki będzie się odbywał stopniowo, by jak najdłużej zapewnić podróżnym dojścia do peronów istniejącym obiektem.

Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linei Kolejowe S.A. za 205 mln zł jest współfinansowana z POIiŚ.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.