reklama

Najbogatsze i najbiedniejsze samorządy regionu

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pexels

Najbogatsze i najbiedniejsze samorządy regionu - Zdjęcie główne

foto Pexels

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Ranking Tygodnika "Wspólnota" publikowany jest zawsze w drugiej połowie roku i dotyczy roku poprzedniego. Mówimy więc o rankingu, w którym pod uwagę brane były dochody i sytuacja samorządów w 2019 roku.
reklama

W swoim opracowaniu "Wspólnota" bierze pod uwagę tylko dochody własne samorządów i otrzymywane subwencje. Pomija wpływy z dotacji celowych, w tym funduszy unijnych, które mają tylko  chwilowy wpływ na wielkość  dochodu i nie  stanowią o trwałym wzroście zamożności danego samorządu. 

Mielec w kategorii miasta powiatowe, na 268 ujętych pod względem dochodów na mieszkańca miast, zajął wysokie 29. miejsce w Polsce. Było to też najwyższe miejsce w tej kategorii wśród podkarpackich miast powiatowych. W pierwszej setce tego zestawienia znalazły się jeszcze Łańcut (46. miejsce), Dębica (77.), Jasło (86.) Jarosław (92.).

Patrząc na wszystkie samorządy w województwie podkarpackim, to największe dochody na jednego mieszkańca od lat ma gmina Ostrów w powiecie ropczycko-sędziszowski – 7871,68 zł. Ten dochód daje jej też bardzo wysokie 7. miejsce w kraju.

Z podkarpackich powiatów najwyżej w Polsce sklasyfikowany jest powiat bieszczadzki – 12. miejsce z dochodami 1148,91 na jednego mieszkańca i powiat jarosławski – 21. miejsce z dochodami – 1092,07 zł.

"Wspólnota" ocenia także dochodu poszczególnych województw. W przypadku podkarpackiego rok 2019 przyniósł nam niestety przykra niespodziankę. Z dochodami na jednego mieszkańca w wysokości 276,43 zł nasze województwo wylądowało na 8. miejscu w kraju odnotowując spektakularny spadek z 3. miejsca rok wcześniej. (...)

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama