Pierwsza koncepcja miasta zakładała, że nowa droga będzie przedłużeniem ul. Cegielnianej. Druga wersja mówiła o ulokowaniu drogi bliżej Capital Towers. Trzecie rozwiązanie to niejako połączenie dwóch pierwszych, gdyż Miejski Zarząd Dróg poprowadził drogę pomiędzy Capital Towers i ul. Cegielnianą.
Skąd tyle koncepcji? Ze względu na pojawiające się wówczas protesty mieszkańców, którzy uważali, że dwa pierwsze rozwiązania znacznie zagęszczą ruch samochodowy pod ich mieszkaniami. Po stworzeniu trzeciej koncepcji mieszkańcy poszli o krok dalej i powołali ruch pn. „Nie dla budowy drogi na rzeszowskich wałach”.
Koniec końców protesty mieszkańców nic nie dały i ratusz uzyskał odpowiednie pozwolenie od starosty łańcuckiego, przystępując tym samym do przetargu na wykonanie inwestycji.
Okazuje się, że chociaż przetarg trwa, to nie przeszkadza mieszkańców w składaniu kolejnych protestów. Do władz miasta wpłynęło odwołanie od wydanej decyzji ZRID. Sprawą zajmuje się wojewoda. Ratusz jest jednak spokojny i nie boi się o los inwestycji.
- To nie wstrzyma tej inwestycji. Mamy klauzule o natychmiastowej wykonalności. Nie wstrzymujemy przetargu.
- wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
- CZYTAJ TAKŻE:
>> Za kilkanaście dni „startuje” Rzeszowski Budżet Obywatelski 2021
Budowa nowego 700-metrowego odcinka drogi (500m przebudowy i 200m budowy) kosztować będzie miasto ok. 8-9 mln zł. Inwestycja ma pomóc w rozładowaniu ruchu samochodowego na al. Rejtana i ul. Targowej. Wraz z 7-metrową drogą powstanie m.in. chodnik oraz ścieżka rowerowa. Powstaną również poprzeczne i podłużne miejsca parkingowe. Będzie też nowa sygnalizacja świetlna przy moście Narutowicza.
Nowa droga ma powstać do końca przyszłego roku. Firmy, zainteresowane wykonaniem robót budowlanych, poznamy 22 września br.
rafal.bolanowski@korso.pl