reklama

Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska na ostatniej prostej [FOTO]

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Trwają roboty na budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej 77. Zaawansowanie prac wynosi 85 procent. Umowny termin zakończenia robót wyznaczono w kwietniu 2021 r.
reklama

Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko.

Inwestycja polega na budowie drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.

Na czym aktualnie skupiają się pracę?

- Priorytetem są teraz prace na trasie głównej obwodnicy. Aktualnie na budowie trwa: przebudowa ronda przy galerii Vivo!, wykonywanie nawierzchni asfaltowej, humusowanie wraz z obsianiem, wykonywanie oznakowania pionowego i poziomego na odcinku od DK19 do S19, budowa oświetlenia, budowa kanału technologicznego, montaż barier i poręczy, wykonywanie zbiorników, budowa ekranów akustycznych, zabezpieczenie antykorozyjne betonu obiektów mostowych i wykonywanie nawierzchni chodników obiektów mostowych - ogólnie prace wykończeniowe. Na drogach poprzecznych i serwisowych trwa profilowanie i wykonywanie konstrukcji dróg.

- czytamy na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. 

Co zostało do wykonania ?

- Na trasie głównej prace, które należy zakończyć to m.in. nawierzchnie - warstwa ścieralna, oznakowanie pionowe i poziome, urządzenia BRD i ochrony środowiska (ogrodzenia, płotki), zakończenie prac na zbiornikach. Na drogach poprzecznych: nawierzchnie bitumiczne dróg i wykonanie chodników, oznakowanie pionowe i poziome, bariery i poręcze, humusowanie z obsianiem, a na drogach serwisowych: nawierzchnie i humusowanie z obsianiem. Na całej inwestycji do wykonania pozostaje jeszcze porządkowanie terenu pasa drogowego i terenów przyległych, humusowanie i nasadzenia. Te wszystkie prace będą prowadzone już do końca trwania kontraktu.

- wyjaśnia GDDKiA. 

Trasa główna obwodnicy to 15 km, a drogi poprzeczne i serwisowe to kolejne 15 km. Aktualnie priorytetem są roboty na trasie głównej i jak najszybsze dopuszczenie jej do użytkowania. W momencie oddania trasy głównej do użytku, także drogi poprzeczne zostaną udostępnione kierowcom, jednak tam będą jeszcze prowadzone roboty wykończeniowe. 

Drogi serwisowe i porządkowanie terenu przyległego to ostatni etap prac i tam roboty będą prowadzone najdłużej czyli do końca trwania kontraktu.

W ramach budowy powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz cztery skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, ze strefą przemysłową, z Niskiem oraz z DK19:

• czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej z ul. Chopina i projektowaną drogą wojewódzką nr 855,

• trzywlotowe rondo na skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną (łącznikiem do istniejącej DK77),

• czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Podsanie i projektowaną ul. Modrzewiową,

• czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z DK19.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama