Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko.
Inwestycja polega na budowie drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.
Na czym aktualnie skupiają się pracę?
- Priorytetem są teraz prace na trasie głównej obwodnicy. Aktualnie na budowie trwa: przebudowa ronda przy galerii Vivo!, wykonywanie nawierzchni asfaltowej, humusowanie wraz z obsianiem, wykonywanie oznakowania pionowego i poziomego na odcinku od DK19 do S19, budowa oświetlenia, budowa kanału technologicznego, montaż barier i poręczy, wykonywanie zbiorników, budowa ekranów akustycznych, zabezpieczenie antykorozyjne betonu obiektów mostowych i wykonywanie nawierzchni chodników obiektów mostowych - ogólnie prace wykończeniowe. Na drogach poprzecznych i serwisowych trwa profilowanie i wykonywanie konstrukcji dróg.
- czytamy na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Co zostało do wykonania ?
- Na trasie głównej prace, które należy zakończyć to m.in. nawierzchnie - warstwa ścieralna, oznakowanie pionowe i poziome, urządzenia BRD i ochrony środowiska (ogrodzenia, płotki), zakończenie prac na zbiornikach. Na drogach poprzecznych: nawierzchnie bitumiczne dróg i wykonanie chodników, oznakowanie pionowe i poziome, bariery i poręcze, humusowanie z obsianiem, a na drogach serwisowych: nawierzchnie i humusowanie z obsianiem. Na całej inwestycji do wykonania pozostaje jeszcze porządkowanie terenu pasa drogowego i terenów przyległych, humusowanie i nasadzenia. Te wszystkie prace będą prowadzone już do końca trwania kontraktu.
- wyjaśnia GDDKiA.
Trasa główna obwodnicy to 15 km, a drogi poprzeczne i serwisowe to kolejne 15 km. Aktualnie priorytetem są roboty na trasie głównej i jak najszybsze dopuszczenie jej do użytkowania. W momencie oddania trasy głównej do użytku, także drogi poprzeczne zostaną udostępnione kierowcom, jednak tam będą jeszcze prowadzone roboty wykończeniowe.
Drogi serwisowe i porządkowanie terenu przyległego to ostatni etap prac i tam roboty będą prowadzone najdłużej czyli do końca trwania kontraktu.
W ramach budowy powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz cztery skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, ze strefą przemysłową, z Niskiem oraz z DK19:
• czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej z ul. Chopina i projektowaną drogą wojewódzką nr 855,
• trzywlotowe rondo na skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną (łącznikiem do istniejącej DK77),
• czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Podsanie i projektowaną ul. Modrzewiową,
• czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z DK19.