Koncepcja urzędników miejskich jest jasna. Parking ma mieć trzykondygnacyjną budowę. Na poziomie „0” znajdzie się 273 miejsca, na pierwszym nadziemnym poziomie będzie 279 miejsc, na drugim 315, zaś na trzecim 173. Łącznie ma powstać ok. 1040 miejsc parkingowych.
Obiekt ma być połączony z istniejącą infrastrukturą drogową. Wjazd na parking ma powstać od północnej strony mostu Zamkowego.
Tym razem wykonawca nie zawiedzie?
Władze miasta już w lipcu br. miały szanse podpisać umowę z wykonawcom na opracowanie dokumentacji projektowej. Firma z Krakowa, która zadanie wyceniła na 370 tys. zł i wygrała przetarg, nie dostarczyła miastu odpowiednich dokumentów, w związku z czym postępowanie unieważniono.
- Oferta wymagała uzupełnienia. Wystąpiliśmy do firmy, aby uzyskać dodatkowe dokumenty, jednak firma tego nie uczyniła.
- tłumaczy wówczas Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.
13 listopada poznaliśmy oferty firm startujących w drugim przetargu. Pojawiło się 11 propozycji, z czego tylko cztery mieszczą się w założeniach finansowych miasta, który na realizację dokumentacji chce przeznaczyć maksymalnie 600 tys. zł.
Kiedy poznamy zwycięzce przetargu?
- W tej chwili trwa analiza ofert. Rozstrzygnięcie będzie miało miejsce na przełomie listopada i grudnia.
- informuje Agnieszka Siwak-Krzywonos.
Szacuje się, że łącznie na projekt i budowę parkingu miasto wyda ok. 11 mln zł. Dokładną kwotę poznamy po opracowaniu projektu inwestycji.
Budowa wielopoziomowego parking przy hali Podpromie jest kluczowa, gdyż to właśnie w tamtym obszarze miasta buduje się najwięcej mieszkań. Nie miejmy jednak złudzeń. Nowy parking w żaden sposób nie wpłynie na zmniejszenie poziomu zakorkowania ulic w tamtym rejonie, który za kilka lat stanie się zmorą wszystkich kierowców.
rafal.bolanowski@korso.pl