reklama

Black Friday. Myślisz, że złowisz okazje? Zejdź na ziemię [5 SZTUCZEK SPRZEDAWCÓW]

Opublikowano:
Autor:

Black Friday. Myślisz, że złowisz okazje? Zejdź na ziemię [5 SZTUCZEK SPRZEDAWCÓW] - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

PromowaneO tym, jak możesz być naiwny, a sprzedawcy bezczelni, dowiesz się już w piątek. W Black Friday. Ostrzegamy Cię przed zagrywkami handlowców i nie są to czcze słowa. Ostrzeżenie wydał nawet Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

O co chodzi z tym Black Friday? To akcja, która przyszła do nas zza oceanu i przyjęła się nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Po amerykańskim Święcie Dziękczynienia czas na szał zakupów, łowienie okazji, promocji, wyprzedaży, przecen i wszystkiego, co może nam skutecznie zawrócić w głowie. Wszędzie słyszysz, że to jedyny sposób, by korzystnie kupić coś, na co od dawna polujesz. Czekasz więc do ostatniego piątku listopada, bo przecież grzech nie skorzystać z jedynej w roku okazji na obniżki cen.

Ostrzegamy! Za Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów powtarzamy: dwa razy się zastanów, jeśli 29 listopada wybierzesz się na zakupy. Zwracaj uwagę na ceny, na zachowanie sprzedawców! Okazuje się, że częstą ich praktyką jest... podnoszenie cen przed Black Friday, by tego dnia pokazać zniżkę. Co gorsza, promocyjne ceny bywają wyższe od regularnych!

W ubiegłym roku klienci Ceneo byli zbulwersowani, że z jakiegoś powodu w Czarny Piątek nie działała historia cen. Nie trudno się domyślić, że internauci od razu skojarzyli, że to nie przypadek, a celowe utrudnienie, by sprawdzić, jak to naprawdę było z tymi okazjami.

UOKiK w tym roku zapowiedział, że przypilnuje promocji, jakimi będą nas kusić sklepy. Przygotował nawet niezbędnik przypominający o Twoich prawach jako konsumenta. Wejdź na stronę aktualności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i przeczytaj. A najlepiej - wydrukuj sobie i zapamiętaj, bo to Twoje prawa, a obowiązki sprzedawców, których mają przestrzegać i koniec! Nie ma taryfy ulgowej!

Przygotowaliśmy dla Ciebie listę 5 sztuczek sprzedawców, jakie prawdopodobnie będą stosować w Czarny Piątek:

1. Sklepy działają już na kilka dni przed zapowiadanym Czarnym Piątkiem. W Rzeszowie, dla przykładu, Black Weeks trwają już od dwóch tygodni! Co robią? Podnoszą ceny produktów tak, by na piątek je obniżyć. Co to pokazuje? Że wcale nie kupisz taniej, tylko w cenie przed "podwyżką".

2. Brak informacji np. na metce o ile taniej kupisz dany towar. Napisy: promocja, okazja, obniżka cen naprawdę o niczym nie świadczą. A może się okazać, że towar kupisz za wyższą cenę niż mógłbyś to zrobić.

3. Sprzedawcy wykorzystują fakt, że wszędzie nam się spieszy. Nie dopytujemy o szczegóły promocji, o jej warunki. A to błąd, bo nie ma nic gorszego niż nasza zgoda na coś, co jest ewidentnie dla nas niekorzystne. Nie chodzi o to, by czytać długimi minutami tego, co napisali małym drukiem, ale można dopytać, ile towar kosztował konkretnie 2 tygodnie temu czy miesiąc temu? I dlaczego właściwie jest na niego promocja? Odpowiedź, że mamy przecież Black Friday, nie powinno nas absolutnie satysfakcjonować, bo równie dobrze towar może być uszkodzony, może mieć krótki termin przydatności, czy na Ciebie po prostu nie pasować. Jeśli chcesz zapytać o swoje prawa związane np. z oddaniem produktu w promocyjnej cenie, zrób to! Nie czuj się skrępowany!

4. Sprzedawcy starają się zatrzymać nas dłużej w swoim sklepie. "Może ciasteczko, kawa?" Pomyślisz, że to miłe. Pijąc kawę przejrzysz jeszcze produkty, których byś normalnie nie przejrzał, bo byłbyś już w innym sklepie. Sprzedawca będzie starać się udowodnić Ci, że ma produkty, które naprawdę mogą Ci się przydać. Ale czy na pewno?

5. Zastanów się, czy chcesz być jedną z tym osób, które stoją w tłumie, biją się o każdy towar, wyrywają sobie produkty z przeceny i szarpią się. Pomyśl, jaki ubaw mają sprzedawcy, wiedząc, jakich sztuczek użyli, by ściągnąć do siebie wszystkich naiwnych miłośników promocji. Chcesz być jednym z nich?

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo