Trasa drogi ekspresowej S74, o długości około 71 kilometrów, ma przebiegać przez obszary dwóch województw. Planuje się, że rozpocznie się na obwodnicy Opatowa, a zakończy w rejonie Niska. W województwie świętokrzyskim droga będzie przebiegać przez powiaty: opatowski (Opatów, Lipnik) oraz sandomierski (Obrazów, Samborzec, Sandomierz). Natomiast na terenie Podkarpacia trasa będzie przechodzić przez powiaty: tarnobrzeski (Gorzyce, Grębów, Tarnobrzeg), stalowowolski (Zaleszany, Radomyśl nad Sanem, Pysznica, Stalowa Wola) oraz niżański (Nisko).
Droga ekspresowa S74 musi powstać. Musi!Rozwój gospodarczy każdego regionu, a Podkarpacia szczególnie, w głównej mierze uzależniony jest od jakości infrastruktury. Regiony posiadające nowoczesne i spójne rozwiązania komunikacyjne są atrakcyjne dla biznesu każdego rodzaju. Podkarpacie dzięki budowie Via Carpatii uzyskało nowy impuls rozwojowy - Stalowa Wola czy Nisko korzystają z bliskiego położenia S19, dzięki czemu powstają zakłady produkcyjne dające miejsca pracy i wpływy podatkowe, ale potrzebujemy kolejnych drogowych inwestycji.
S74 wepnie Tarnobrzeg i cały region Czwórmiasta w krajową oraz europejską sieć dróg szybkiego ruchu. Zaproponowany wariant (tzw. "społeczny") jest optymalny: minimalizuje liczbę kolizji oraz wyburzeń, równocześnie umożliwiając miastom wygodne wpięcie do "eSki". W przypadku Tarnobrzega, dojazd ze ścisłego centrum do wjazdu zajmie ok. 10 minut. Co istotne, trasa S74 będzie mechanizmem realnie tworzącym Czwórmiasto, gdyż połączy bezpośrednio wszystkie 4 ośrodki stanowiące.
- mówił Michał Litwin, ekspert ds. transportu
Planuje się, że droga zostanie ukończona zgodnie z Rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych do roku 2030, z możliwością opóźnienia do 2033 roku. Szacowany koszt budowy odcinka drogi ekspresowej S74 między Opatowem a Niskiem wynosi prawie 3,5 miliarda złotych.
Komentarze (0)