reklama

Na połowie linii Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej jeździ... autobus. Dlaczego?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Na połowie linii Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej jeździ... autobus. Dlaczego? - Zdjęcie główne

Zamiast pociągu - autobus. Tak jest na połowie linii PKA

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Podkarpacie Liczne prace na liniach kolejowych Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej skutkują wprowadzeniem komunikacji zastępczej. Autobus, zamiast pociągu spotkamy na połowie tras. Co jest tego powodem?
reklama

Autobusem pomiędzy Rzeszowem, a Sędziszowem Małopolskim

Na Podkarpaciu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują prace w ramach budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Roboty trwają m.in.  przy budowie nowego przystanku Rzeszów Dworzysko na trasie z Rzeszowa do Dębicy.

PLK rozpoczną także budowę nowego przystanku Sędziszów Małopolski Wschodni. W związku z tymi pracami za 13 pociągów Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej na odcinku Rzeszów Główny – Sędziszów Małopolski wprowadzona została autobusowa komunikacja zastępcza. Jazda środkiem zastępczym to wydłużenie czasu przejazdu względem rozkładu pociągu o przynajmniej 20-30 minut.

Polskie Linie Kolejowe tłumaczą konieczność reorganizacji połączeń na tej trasie niską przepustowością linii kolejowej w okolicy budowy przystanku Rzeszów Dworzysko, gdzie czynny jest tylko jeden tor. 

Autobusem do Sędziszowa Małopolskiego pasażerowie Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej będą jeździć do końca września. 

Schemat Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, grafika: PKP PLK

Na południe regionu także autobus zastępczy

Również do końca września potrwają także prace na linii kolejowej 106 pomiędzy Rzeszowem, a Strzyżowem. Wprowadzono tutaj zastępczą komunikację autobusową, a nowoczesne pociągi kupione do obsługi Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej odstawiono "na boczny tor". 

W ramach przygotowania linii kolejowej 106 do ruchu aglomeracyjnego powstanie pięć nowych przystanków kolejowych: Rzeszów Galeria, Rzeszów Osiedle Dąbrowskiego, Boguchwała, Lutoryż i Żarnowa. Istniejące już perony w Gliniku Charzewskim i Strzyżowie zostaną przebudowane i dostosowane do nowoczesnych standardów. 

Podróżni: Taki pociąg, to nie pociąg... 

Pomimo że podróżni doceniają ofertę Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, poniekąd zmęczeni już są ciągłymi remontami i pracami, powodującymi wprowadzenie komunikacji zastępczej. 

- Od kilku miesięcy korzystam z usług szybkiej kolejki do Rzeszowa - mówi nam Anna, mieszkanka Sędziszowa Małopolskiego.

- Kupiłam bilet miesięczny zintegrowany z rzeszowską komunikacją miejską. Dopłacając kilkanaście złotych więcej, na jednym bilecie dojeżdżam do pracy na ulicę Hetmańską. Niestety od marca zamiast pociągu jest autobus, który na dodatek jeździ po wszystkich wioskach po trasie linii kolejowej, na przykład do Świlczy z Sędziszowa jedziemy drogą krajową, następnie drogami bocznymi jedziemy do Mrowli, Rudnej Wielkiej i dopiero do Rzeszowa - żali się pasażerka PKA. Jej zdaniem "podróż wydłuża się o pół godziny". 

- Taki pociąg, to nie pociag - dodaje Anna z Sędziszowa Młp. 

Niestety rozwiązania tego problemu na tę chwilę nie ma. Remonty muszą się odbyć. Być może jesień tego roku będzie ostatecznym terminem zakończenia prac przy przygotowaniu do całkowitego uruchomienia Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama