Reklama

W trosce o bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych. W Tarnobrzegu odbyło się spotkanie kolejarzy z instruktorami jazdy. Liczby z początku 2022 roku są przerażające [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Na sygnale Warsztaty eksperckie to jedno z działań kampanii społecznej "Bezpieczny Przejazd", których celem jest eliminowanie niebezpiecznych zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. Takie spotkanie odbyło się w Tarnobrzegu. Jest pilna potrzeba takich działań, bo tylko w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku na przejazdach i przejściach w poziomie szyn doszło do 53 wypadków i kolizji, w których zginęło 12 osób, a 10 zostało ciężko rannych.

Tragedia za tragedią. Tak można podsumować kilka ostatnich miesięcy na przejazdach kolejowych w naszym regionie. 12 kwietnia na tarnobrzeskim osiedlu Sobów, kierujący seatem wjechał przed nadjeżdżający pociąg techniczny. 19-letni pasażer auta osobowego w poważnym stanie został przetransportowany do szpitala w Rzeszowie. Niestety jego życia nie udało się uratować. CZYTAJ WIĘCEJ, ZOBACZ ZDJĘCIA - TUTAJ

W Poniedziałek Wielkanocny, na przejeździe kolejowym bez zapór, w Jadachach (powiat tarnobrzeski), osobowe audi zderzyło się z szynobusem relacji Rzeszów - Stalowa Wola. W wypadku zginęło małżeństwo, 32-letnia kobieta i 33-letni mężczyzna, którzy jechali tym samochodem. Ranne zostało ich 14-miesięczne dziecko. ZDJĘCIA Z MIEJSCA ZDARZENIA - TUTAJ

Statystyki są przerażające. Na terenie województwa podkarpackiego jest 376 przejazdów kolejowo-drogowych i bezpiecznych przejść dla pieszych na poziomie szyn. To około 4 procent wszystkich przejazdów w kraju. Każdy z tych obiektów jest zabezpieczony zgodnie z obowiązującymi przepisami i przy właściwym zachowaniu kierowców oraz pieszych gwarantuje bezpieczne przekraczanie torów. Tylko w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku na przejazdach i przejściach doszło do 53 wypadków i kolizji, w których zginęło 12 osób, a 10 zostało ciężko rannych.

Właśnie dlatego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą w akcję "Bezpieczny Przejazd". W ramach tego przedsięwzięcia odbyło się spotkanie z instruktorami jazdy oraz egzaminatorami z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Tarnobrzegu. Na spotkaniu z udziałem kolejowego eksperta przedstawiono zasady bezpieczeństwa na przejazdach. Przypominano o wykorzystywaniu informacji z Żółtej Naklejki PLK – dodatkowego oznaczenia przejazdów. Był czas na pytania i wyjaśnienia. Każdy uczestnik warsztatów otrzymał materiały dydaktyczne, pomocne w szkoleniu przyszłych kierowców.

- Wiedza i zaangażowanie instruktorów szkół nauki jazdy istotnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Dlatego konsekwentnie prowadzimy warsztaty i rozmawiamy o bezpieczeństwie. Instruktorzy są Ambasadorami Bezpieczeństwa. Uczą przyszłych kierowców odpowiedzialnych zachowań. Chcemy, aby każdy - kto uzyskuje prawo jazdy - miał wszechstronną wiedzę o bezpiecznym zachowaniu na przejazdach kolejowo-drogowych.

- mówi Włodzimierz Kiełczyński, dyrektor Biura Bezpieczeństwa PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

#ŻółtaNaklejkaPLK

Od 2018 roku każdy przejazd w Polsce, zarządzany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jest dodatkowo oznakowany. Od wewnętrznej strony krzyży św. Andrzeja lub na napędach rogatek znajdują się żółte naklejki posiadające trzy istotne informacje: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego składający się z dziewięciu cyfr, numer alarmowy 112 i numer awaryjny.

Kiedy skorzystać z Żółtych Naklejek PLK? Jeśli samochód zostanie unieruchomiony między rogatkami w wyniku usterki pojazdu, kiedy już doszło do wypadku i musimy ratować czyjeś życie lub kiedy widzimy na torach przeszkodę, powinniśmy zadzwonić pod numer alarmowy 112. Numer awaryjny wybieramy, jeśli zauważymy usterkę techniczną, np. wyłamaną rogatkę, uszkodzone oznakowanie lub sygnalizator świetlny. Zgłaszając zagrożenie, podajemy indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, umieszczony na żółtej naklejce, co pozwoli na precyzyjną identyfikację lokalizacji i znacznie ułatwi służbom kolejne działania.

Tylko w 2021 roku w 150 przypadkach, dzięki specjalnemu szybkiemu połączeniu, wstrzymano ruch pociągów na linii kolejowej i wezwano pomoc, a w 417 sytuacjach ograniczono prędkość jazdy pociągów, żeby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i korzystającym z przejazdów.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy