reklama

Google zdradziło, co internauci chcą wiedzieć o ekologii. Popularność tych haseł może zadziwiać

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Google zdradziło, co internauci chcą wiedzieć o ekologii. Popularność tych haseł może zadziwiać - Zdjęcie główne

Polacy zaczęli interesować się ekologią. Wiedzy szukają w internecie | foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Ekologia i przyroda Wiemy, jakie pytanie dotyczące zmian klimatycznych, najczęściej wpisywali w tym roku internauci w wyszukiwarkę "google". Jak sie okazuje, podobne zagadnienia interesowały również mieszkańców innych europejskich krajów.
reklama

Blog Google Polska poinformował, jakie hasła w kwestii ekologii interesowały serfujących po sieci Polaków. I tak, najczęściej wyszukiwanym pytanie w tym temacie, było: " Jak człowiek może przyczynić się do ograniczenia zmian klimatu?" W Szwajcarii pytano również o to ,,co banki mają wspólnego ze zmianami klimatu”, a w Danii ,,kiedy rozpoczął się kryzys klimatyczny”. Za to Brytyjczycy chcieli wiedzieć, ,,czy zmiany klimatyczne są prawdziwe”.

Zaczęły nas interesować farmy wiatrowe oraz weganizm. Informacji na ten temat szukamy w sieci 

Jak zdradzili autorzy raportu, w naszym kraju wśród fraz zyskujących na popularności znalazły się takie hasła, jak: ,,zmiany klimatyczne, którego zainteresowanie wzrosło o 178%. Tuż za nim plasuje się ,,susza” ze wzrostem o 151%, a podium zamyka pojęcie ESG, czyli środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny. Ponadto, jak poinformowała Elżbieta Różalska, menedżerka ds. komunikacji, Google Polska, internauci są również są ciekawi, odnawialnych źródeł energii, szukają oszczędności oraz zdrowszego stylu życia. Świadczy o tym obecność hasła ,,energia słoneczna” na pierwszym miejscu zestawienia. Na liście można też znaleźć hasła takie jak: ,,weganizm”,,,klimat”, ,,rowery elektryczne”, ,,farmy wiatrowe”, a także ,,powódź” i ,,zanieczyszczenie hałasem”.

Tych miejsc szukamy na mapach Google, ma być eko

Ponadto jak zdradził Google Polska, w porównaniu z ubiegłym rokiem na Mapach Google odnotowano wzrost zainteresowania lokalizacjami stacji ładowania samochodów elektrycznych o blisko 110%.

O niemal połowę wzrosło również zainteresowanie wyszukiwaniem pobliskich second-handów, o 30% - targowisk, a o 24% - sklepów z organiczną żywnością. Szukacie wypoczynku na świeżym powietrzu i kontaktu z naturą: świadczy o tym wzrost o 40% wyszukiwań miejsc do wspinaczek górskich oraz zainteresowanie parkami - wzrost o 20%) Każde zadane pytanie przybliża nas do zdobycia jak największej wiedzy na temat zmian klimatycznych i tego, jak możemy im zapobiegać. Nieobojętne są również wybory podróżnicze i konsumenckie. Cieszmy się, że  ciekawość i dociekliwość możemy dostrzegać również w zapytaniach Map oraz wyszukiwarki Google

 - poinformowała na blogu Elżbieta Różalska. 

W raporcie poinformowano również, co w kwestii ekologii interesuje mieszkańców innych europejskich krajów. Google Polska zdradziła, że w Szwajcarii internauci interesują się najbardziej gospodarowaniem odpadami. Jest to 1. miejsce i wzrost o ponad 1000%) w wyszukiwarce, ponadto wyszukują hasła "energia odnawialna". W Wielkiej Brytanii wśród trendujących haseł znajdziemy suszę i falę upałów. W Hiszpanii użytkownicy sprawdzają strefy niskiej emisji - wzrost o 169%, a mieszkańcy Rumunii coraz częściej wyszukują informacji o recyklingu i ponownym użyciu różnych rzeczy.  - We Włoszech, Irlandii, Grecji, Niemczech Francji oraz Austrii wśród haseł zyskujących na popularności znaleźć można frazy takie jak fala upałów, pożar, susza, a także hasło energia słoneczna - przyznano w raporcie. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama