reklama

Będzie kolejna, trzecia już podwyżka w sklepie PGG? Jeszcze nie podnieśliśmy się po poprzedniej

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Będzie kolejna, trzecia już podwyżka w sklepie PGG? Jeszcze nie podnieśliśmy się po poprzedniej - Zdjęcie główne

Problemy z kupnem węgla są od kilku miesięcy | foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Biznes i gospodarka Polskiej Grupy Górniczej podniosła cenę węgla i ekogroszku. To już druga podwyżka od sierpnia. Jak tłumaczy je spółka?
reklama

Ceny węgla coraz wyższe, i to nie tylko w składach prywatnych. Polska Grupa Górnicza również zdecydowała o podwyższenie kwot na swojej stronie internetowej. To kolejna zmiana w ciągu ostatnich tygodni. 

PGG: Podwyżki cen opału o 20 procent 

Osoby, które postanowiły w czwartek spróbować kupić węgiel w internetowym sklepie PGG, zauważyły, że ceny ponownie się zmieniły. Spółka bowiem kolejny raz je podwyższyła. Nadal jest najtaniej, ale wciąż trudno go zdobyć. Sprzedaż opału, tym kanałem, odbywa się tylko dwa dni w tygodniu - we wtorki i czwartki, od godziny 16 do wyczerpania limitu. Nierzadko, towaru brakuje już po trzech, czterech minutach. Tym, którym się uda, ile muszą zapłacić? Przykładowo, za pakowany w worki ekogroszek Pieklorz czy Karlik  1770 zł za tonę. Na początku sierpnia cena wynosiła 1045 złotych, w połowie miesiąca już 1420 zł. Za węgiel sprzedawany luzem przed podwyżką trzeba było zapłacić od 1250 złotych, teraz od 1520 złotych. 

Spółka postanowiła wydać komunikat i wytłumaczyć, skąd zmiana cen. Poinformowano, że wychodząc naprzeciw wyjątkowemu zapotrzebowaniu rynku na węgiel, Polska Grupa Górnicza podjęła decyzję o zwiększeniu wydobycia w przyszłym roku.

W tym celu musi ponieść dodatkowe nakłady inwestycyjne, co skutkuje m.in. korektą cen opału o ok. 20 proc. w sklepie internetowym PGG S.A. od 8 września 2022 r.

Węgiel ze sklepu online. Pamiętaj także o tych zmianach

Przypomnijmy, że przy okazji pierwszej podwyżki, które miała miejsce w połowie sierpnia, zaszły jeszcze dwie ważne zmiany. Polska Grupa Górnicza ogłosiła, że zmieniła limity zakupy surowca w ich sklepie. Dotychczasowe pięć ton zamieniła na trzy tony. Tłumaczy, że to ograniczenie ma zwiększyć dostępności towaru dla odbiorców indywidualnych i umożliwić kupno węgla większej liczbie klientów. Zakupów online nadal można dokonywać, po wcześniejszym zalogowaniu się na stronie sklepu PGG, tylko we wtorki i czwartki od godziny 16 do wyczerpania zapasu. 

Ważną zmianą, która również nastąpiła jest poprawa funkcjonalności sklepu. Dzięki temu, po dodaniu węgla do koszyka mamy pewność, że transakcja się powiodła. Nawet jeżeli w pewnym momencie zostaniemy wylogowani, bo serwery sklepu zostały przeciążone. W takim przypadku spółka radzi, aby chwilę odczekać i spróbować ponownie. Na dokończenie zakupu mamy czas do godziny 23:59. Potem koszyk zostanie opróżniony. Co ważne, zapłata za zamówiony towar musi nastąpić w terminie do 5 dni roboczych od daty potwierdzenia zamówienia przez sprzedawcę. Po tym czasie transakcja zostanie anulowana.

Ponadto, od dnia 06 września, nie ma już konieczności posiadania wydrukowanego dokumentu CEEB, przy odbiorze osobistym na kopalni. Dokumentu dotyczącego źródła spalania można zamieścić na profilu konta, które trzeba było założyć, aby móc dokonać zakupu węgla. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama